شبکه توزیع آب بوشهر هوشمند می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهر بوشهر شاهد ارتقای بهره‌وری و کیفیت آب خواهیم بود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ابوالحسن عالی در جلسه تخصصی هوشمند‌سازی و تله‌متری شبکه توزیع آب شهر بوشهر که با هدف بررسی زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی کردن این طرح برگزار شد، بیان کرد: بهینه‌سازی و ارتقای مدیریت توزیع آب از طریق هوشمندسازی آن  یک راه حل اساسی است که باعث کاهش آب بدون درآمد، بالا بردن راندمان و بهره‌وری  شبکه‌های آبرسانی، افزایش بازده انرژی، بهبود کیفیت آب و دیگر موارد خواهد شد.

وی، هوشمند‌سازی شبکه توزیع آب را برای استفاده کارآمدتر از فناوری‌های نوآورانه و تصمیم‌گیری‌های آگاهانه ضروری دانست و گفت: استفاده از راه حل‌های علمی  و هوشمند حتی در  عملیات‌ها و تعمیر و نگهداری هم به کمک بهره‌بردار خواهد آمد.

وی شبکه توزیع آب را به عنوان یکی از زیرساخت‌های شش‌گانه شهرهای هوشمند برشمرد و افزود: با اجرای این طرح کنترل حوادث شبکه و کاهش افت فشار به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: همچنین در طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب دخالت عوامل انسانی در مراحل بهره‌برداری کاهش می‌یابد و کاهش هزینه‌های مالی و اداری را نیز به همراه هواهد  داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن