۲ میلیون مشترک پله‌های مصرف برق خود را کاهش دادند

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۲ میلیون مشترک پله‌های مصرفی خود را کاهش دادند، گفت: خوشبختانه با مصرف بهینه برق در بخش خانگی و ارائه مازاد برق به بخش صنعت، شاهد رشد 8 درصدی فعالیت صنایع کشور شدیم.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، عبدالامیر یاقوتی در نشست خبری در حاشیه دومین روز «بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران» کاهش مصرف برق در بخش خانگی را در تابستان سالجاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال برای نخستین بار ۲ میلیون مشترک پله‌های مصرفی خود را کاهش دادند و از مصرف بالای الگو به میزان الگو رسیدند. در این بین مشترکان تا ۲ برابر الگو نیز نسبت به رعایت مصرف برق اقدام کرده و در همین اثر کاهش پله مصرفی داشتند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان اینکه امسال پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف برق خانگی بودیم، ادامه داد: به منظور ادامه این روند برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با سایر مجموعه و بخش کشاورزی صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از رشد 8درصدی صنعت در پی بهره‌مندی از برق بیشتر، اضافه کرد: این در شرایطی است که صنعت حتی در روزهای گرم سال از امکانات و زیرساخت‌های صنعت برق بهره‌مند بود و رشد تولید متوقف نشد.

با جابجایی مصرف برق ۳۲۰ هزار حلقه چاه ۲۵ درصد از بار شبکه کاسته شد

یاقوتی در باره همکاری بخش کشاورزی هم گفت: هم‌اکنون ۳۲۰ هزار حلقه چاه از برق استفاده می‌کنند و بر همین اساس بار قابل توجهی به شبکه تحمیل می‌کنند به همین منظور تلاش شده با جابجایی ساعت‌های مصرف، ۲۵ درصد از بار شبکه کاسته شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر به همکاری بخش اداری و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیات دولت مقرر شد این بخش در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد که بی‌تردید با نتایج خوبی همراه خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از مولدهای اضطراری و بکارگیری روش‌های موثر به منظور عبور از تابستان سالجاری به کمترین چالش، ابرازداشت: بخش خانگی یکی از نقاط عطف در تابستان امسال بود، در این بخش سرانه مصرف  در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته ۵درصد کاهش یافت که دستاورد خیلی مهمی بود.

یاقوتی اجرای طرح اعمال تعرفه‌ها و نیز طرح تشویق مشترکان را مهم برشمرد و افزود: مشترکان پرمصرف شناسایی شدند و برای آنان پیامک ارسال شد که این امر در کاهش مصرف برق بسیار موثر بود. در کنار این امر اجرای طرح تشویق مشترکان با اثرات مثبتی همراه شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در همین رابطه تصریح کرد: اختصاص ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلووات ساعت کاهش مصرف برق، مشترکان زیادی را به مدیریت مصرف ترغیب کرد.

1300 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به مشترکان پرداخت شد

به گفته وی، مجموع این دو طرح سبب شد در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته در فصل گرم سال ۳ درصد کاهش مصرف را تجربه کنیم این در حالی است که در سال‌های گذشته با ۵درصد رشد مصرف روبرو می‌شدیم.

یاقوتی با بیان اینکه در سالجاری 1300 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به مشترکان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: با پیشبرد طرح‌های مختلف، حدود ۸۰ درصد مشترکان زیرالگوی مصرف قرار گرفتند و ۴۰ درصد آنها مشمول پاداش شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن