آبفا از جمع‌آوری 129 رشته انشعاب غیرمجاز در شهریار خبر داد

128 رشته انشعاب غیرمجاز باغ ویلا و یک رشته انشعاب غیرمجاز کارگاه قالی‌شویی در شهرستان شهریار در استان تهران شناسایی و جمع‌آوری شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محمدرضا شمسایی‌فر معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران گفت: شهرستان شهریار به دلیل نزدیکی به شهر تهران، برخورداری از آب و هوای خنک و وجود باغ ویلاهای متعدد، به ییلاقی خوش آب و هوا برای پایتخت نشینان تبدیل شده است.

وی به خشک‌سالی‌های چند سال اخیر و افت منابع آب زیرزمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: همین امر موجب شده است تا برداشت غیرمجاز آب باغ ویلاها برای تامین آب باغات و استخرها به یکی از  چالش‌های مهم شهریار تبدیل شود.

شمسایی‌فر افزود: در یک‌ماه گذشته امور آبفای شهریار با حضور نماینده فرماندار این شهرستان 128 رشته انشعاب را که به صورت غیرمجاز برای باغ ویلاهای استخردار آب برداشت می‌کردند، شناسایی و جمع‌آوری و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کرده است.

او ادامه داد: همچین انشعاب یک کارگاه قالی‌شویی که روزانه 60 هزار لیتر آب شرب برای مصارف شست‌وشوی فرش به صورت غیرمجاز برداشت می‌کرد، جمع‌آوری شد و پس از معرفی به مراجع قضایی 37 میلیارد ریال کیفرخواست به عنوان جریمه برای او صادر شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران با بیان این‌که انشعاب‌های غیرمجاز موجب ایجاد خسارت به شبکه توزیع، هدرروی آب و آلودگی احتمالی آب شرب خواهد شد افزود: از شهروندان محترم درخواست می‌شود هرگونه هدرروی و برداشت غیرمجاز از شبکه توزیع آب را به سامانه 122 اطلاع دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن