آغاز آبگیری و بهره برداری از 2 سد در استان بوشهر با دستور رییس جمهور

سرمایه گذاری طرح‌های قابل افتتاح امروز 2381 میلیارد تومان است

در آیینی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو، آبگیری سد خاییز دشتستان آغاز و سد ارغون دشتستان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دکتر حسن روحانی در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز دو سد خاییز و ارغون در استان بوشهر به بهره برداری می‌رسد، همچنین نوید اتمام دو سد دیگر تا پایان سال و سه سد مخزنی بزرگ در دست احداث که در دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید، موجب خوشحالی مردم استان بوشهر است.

وی افزود: امروز نیز دو سد جهت تامین آب آشامیدنی مردم دشتستان و کشاورزی مردم تنگستان به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهور در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهید رییسعلی دلواری، دستور آغاز آبگیری سد خاییز و بهره برداری از سد ارغون را صادر کرد.

وزیر نیرو نیز در این نشست اظهار کرد: امروز آخرین جلسه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در دولت دوازدهم است و این توفیق بوده که از سال 1398 تا کنون به مدت دو سال استمرار داشته است.

رضا اردکانیان خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال 1398، 227 طرح بزرگ آب و برق با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان، در سال 1399، 107 طرح با سرمایه گذاری 81 هزار میلیارد تومان و امسال تقریبا در 5 ماه اخیر، 94 طرح با سرمایه گذاری 17هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، افتتاح سدهای مخزنی است که امروز پنجاه و هفتمین سد مخزنی ملی در دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد، 25 سد در دولت یازدهم و 32 سد در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیده که نشان دهنده رشد 30 درصدی عملکرد در دولت دوازدهم است.

اردکانیان تصریح کرد: تقریبا 100 درصد طرح‌های وعده داده شده در حوزه‌های آب، برق و فاضلاب به نتیجه رسیده است.

وزیر خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری طرح‌های قابل افتتاح امروز 2381 میلیارد تومان است و دو طرح استان بوشهر شامل بهره برداری از سد ارغون و آغاز آبگیری سد خاییز است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن