اومااویا؛ مگاپروژه چند ‌منظوره مهندسان ایرانی در جنوب آسیا افتتاح شد

روژه چند منظوره صنعت آب به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق، دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مقامات سریلانکا در این کشور افتتاح شد.
به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، صبح امروز، چهارشنبه (5 اردیبهشت)، با حضور “سید ابراهیم رئیسی” رئیس جمهور و “علی‌اکبر محرابیان” وزیر نیرو، پروژه چندمنظوره «اومااویا» کشور سریلانکا به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق افتتاح شد.
پروژه اومااویا در 230 كیلومتری شرق كلمبو، پایتخت كشور سریلانكا به اجرا درآمده است. با افتتاح این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های استان «اووا» Uva برای توسعه كشاورزی منطقه كم‌آب مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم‌زمان ظرفیت تولید 120 مگاوات برق عملیاتی شد.
تولید 290 گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز 5000 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال 145 میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا اجرا شده و دقایقی پیش با حضور مقامات دو کشور ایران و سریلانکا به صورت رسمی افتتاح شد.
ارزش پروژه اومااویا 530 میلیون دلار است که توسط دولت سریلانکا تامین و نقداً به فراب پرداخت شده است. شرکت فراب به‌عنوان پیمانکار نمونه EPC در زمینه تونل‌سازی، ساختمان، برق، مكانیك و هیدرومكانیك ایران، مسئولیت طراحی، تأمین، ساخت و راه‌اندازی پروژه چندمنظوره اومااویا را که از بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی به شمار می‌رود، به عهده داشته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن