آغاز روند تخلیه دیپلمات‌ها و اتباع اروپایی از سودان و قطع آب و برق در خارطوم

آمریکا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و چند کشور دیگر همزمان با تداوم درگیری‌ها در سودان روند تخلیه کارکنان دیپلماتیک و اتباع خود از این کشور آفریقایی را آغاز کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، کاروانی از خودروهای سفید رنگ سازمان ملل نیز روز یکشنبه از خارطوم، پایتخت سودان خارج شدند. این در حالی است که صدای تیراندازی و انفجار همچنان از خارطوم و حومه شهر شنیده می‌شود. درگیری‌ها در سودان از بیش از یک هفته پیش بین ارتش این کشور و نیروی پشتیبانی سریع آغاز شد.

بنا به آمار سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۴۲۰ نفر در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. این سازمان تعداد مجروحان را ۳۷۰۰ نفر اعلام کرده است. کانون اصلی درگیری‌ها خارطوم و دارفور گزارش شده است.

این در حالی است که ده‌ها هزار نفر در پی آغاز درگیری‌ها مجبور به فرار به کشورهای دیگر از جمله چاد و مصر شده‌اند.

خروج دیپلمات‌ها و اتباع خارجی از سودان نگرانی شهروندان از افزایش خشونت‌ها بین دو طرف درگیر را افزایش داده است. حدود پنج میلیون نفر از ساکنان خارطوم با قطع آب و جریان برق روبرو هستند و اختلال جدی در شبکه‌های مخابراتی و اینترنت ادامه دارد.

گروه نت‌بلاکس که سطح دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف جهان را رصد می‌کند گزارش داده است که شبکه تلفن و اینترنت سودان روز یکشنبه به «فروپاشی کامل» نزدیک شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن