آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه سوخت هیدروژن اروپا در اسپانیا

سرمایه گذاری150 میلیون یورو در پروژه 100 مگاواتی صفحات خورشیدی فتوولتائیک

روز جمعه شرکت انرژی ایبردرولا Iberdrola، اعلام کرد که در حال تدارک ساخت بزرگ ترین نیروگاه سوخت سبز هیدروژن برای صنایع اروپاست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این پروژه که با همکاری شرکت تولید مواد شیمایی فرتیبریا ساخته می شود، در مرکز اسپانیا و با ظرفیت 100 مگاوات صفحات خورشیدی فتوولتائیک و سیستم تولید هیدروژن راه اندازی می شود.

بر اساس این گزارش، در این نیروگاه تولید برق از طریق استفاده از الکترولیز برای تبدیل انرژی تجدیدپذیر به سوخت هیدروژن انجام خواهد شد.

هیدروژن تولیدی در کارخانه آمونیاک سازی فرتیبریا در پوئرتولانو مصرف خواهد شد.

سرمایه گذاری در این پروژه 150 میلیون یورو، 174 میلیون دلار خواهد بود. این نیروگاه در سال 2021 بع مرحله بهره برداری رسیده و سالانه 39 هزار تن از انتشارات دی اکسید کربن خواهد کاست.

هیدروژن به عنوان سوخت پاک برای جایگزینی با سوخت های فسیلی در نظر گرفته شده است. وقتی این ماده با استفاده از برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر از آب استخراج شد، عنوان «هیدروژن سبز» به آن اطلاق می شود و در حال حاضر هزینه ای برابر با 6 دلار در هر کیلو دارد.

در اوایل ماه جاری، اتحادیه اروپا استراتژی توسعه هیدروژن سبز را برای رسیدن به اهداف انتشارات صفر تا 2050 ارائه داده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن