آغاز لایروبی آبگیر چاه نیمه‌های سیستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از آغاز لایروبی آبگیر چاه نیمه‌های منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علیرضا قاسمی در این باره بیان کرد: پیرو بازید ۴ روزه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اسفند سال گذشته، از طرح‌های اضطراری تأمین آب شرب زاهدان و منطقه سیستان و محل آبگیری چاه‌نیمه‌ها و در ادامه تشکیل جلسات متعدد کارشناسی پیرامون بررسی نحوه برداشت آب شرب در شرایط فعلی و استفاده بهینه از ذخایر آب موجود در چاه‌نیمه‌ها مقرر شد، برای لایروبی چاه‌نیمه‌ها در محل آبگیری ایستگاه‌های پمپاژ ۳ و یک از بیل مکانیکی دوزیست اعزامی از آذربایجان غربی استفاده شود.

وی افزود: در همین راستا، به دستور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیل مکانیکی دوزیست از آذربایجان غربی به استان اعزام شد.

به گفته وی، با پیگیری‌های انجام شده در یوم جاری بیل دوزیست با دو دستگاه تریلی کشنده و یک تیم ۵ نفره از استان آذربایجان غربی، به محل چاه‌نیمه اعزام و قرار است لایروبی محل آبگیری صورت پذیرد.

قاسمی در پایان از همکاری و مساعدت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور قدردانی کرد.

این گزارش می‌افزاید، عدم تحقق حق‌آبه رودخانه هیرمند از طرف کشور افغانستان و تشدید خشکسالی‌های دو دهه اخیر ناشی از بدعهدی این کشور به تأمین حق‌آبه شرب، کشاورزی و زیست محیطی رودخانه هیرمند، سبب شده ظرفیت ذخایر آبی چاه‌نیمه‌ها که تأمین کننده آب شرب 5 شهرستان و 945 روستای منطقه سیستان و کلانشهر زاهدان  است به حداقل ممکن طی سال‌های اخیر برسد.

بر همین اساس ضمن پیگیری برای تحقق این مهم، عملیات اجرایی طرح‌های اضطراری برای تأمین آب شرب منطقه سیستان و شهر زاهدان در حال انجام است، که در این راستا با حفر چاه در منطقه هامون هیرمند و حرمک امکان برداشت آب به میزان 2000 لیتر بر ثانیه فراهم می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن