آمادگی پالایشگاه گاز پارسیان برای تولید روزانه 60 میلیون مترمکعب گاز در زمستان

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان گفت: پالایشگاه گاز پارسیان با تولید روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز، حدود 8 درصد از کل تولید گاز کشور را بر عهده دارد و بنا بر برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در چارچوب تعهد این مجموعه در زمستان میزان تولید پالایشگاه تا 60 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت و این امر حاکی از آمادگی کامل این شرکت برای تأمین جریان پایدار گاز در زمستان است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی گاز ایران، علمدار بابایی، ضمن اعلام آمادگی این پالایشگاه برای اجرای تعهدات خود در راستای میزان تولید مصوب شرکت ملی گاز ایران، گفت: مصمم هستیم که در فصل زمستان تعهد تولید خود را برآورده کنیم.

بابایی افزود: تعمیرات اساسی در پالایشگاه گاز پارسیان طبق برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس هماهنگی با بالادست از ابتدای شهریورماه آغاز و با همت و تلاش همکاران تا موعد مقرر در پایان مهرماه به سرانجام رسید.

وی با اشاره به حجم بالای امور محوله در پالایشگاه گاز پارسیان، اظهار داشت: خوشبختانه امور مربوط به نیازهای بازرسی فنی و مهندسی  فرآیند با استفاده از توان منابع داخلی انجام و طبق برنامه، برای تولید زمستانه از ابتدای آبان ماه سال جاری فعالیت پالایشگاه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان در ارتباط با میزان تولید گاز در این پالایشگاه گفت: در حال حاضر، میزان تولید گاز در این پالایشگاه حدود 50 تا 55 میلیون مترمکعب در روز است که انتظار می‌رود با افزایش خوراک دریافتی از بالادست در 4 ماه پایانی سال، میزان تولید روزانه پالایشگاه گاز پارسیان تا 60 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

بابایی در ارتباط با محصولات جانبی این پالایشگاه گفت: روزانه حدود 19 هزار بشکه تولید میعانات گازی در این مجموعه انجام می‌شود، علاوه بر این، در زنجیره ارزش پالایشگاه در پایین‌دست، استحصال محصولاتی نظیر اتان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان با اشاره به توجه مجموعه مدیریت این شرکت بر به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های داخلی و بومی گفت: در بحث سرمایه انسانی، توجه ویژه‌ای به این موضوع شده که همکاران ما از نیروهای بومی استان باشند و این امر به خصوص در حوزه همکاران پیمانکار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع تأمین کالا نیز تمرکز بر این امر بوده که تأمین کالا تا حد ممکن از محصولات داخلی باشد؛ در همین راستا بیش از 80 درصد محصولات مورد نیاز پالایشگاه از کالاهای تولید داخل بوده و در بحث تأمین نیز از تأمین‌کنندگان داخلی استفاده شده است، ضمن آن‌که در بخش خدمات نیز، خدمات دریافت شده تماماً از شرکت‌های داخلی است.

بابایی در پایان، در خصوص برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز و تأثیر آن بر مدیریت تولید گاز در کشور، گفت: طبیعتاً گردهمایی مدیران و مسئولان با هدف هم‌افزایی دانش و تجربیات اقدام مثبت و قابل تقدیری است. البته انتخاب موضوعات خاص‌تر از بین موضوعات و مسائلی که فراوانی بیشتری دارد، در نشست‌های بعدی ضروری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن