آژانس بین‌المللی انرژی: تولید نفت دنیا می‌تواند 6.4 میلیون بشکه در روز افزایش یابد

بر اساس محاسبات آژانس بین المللی انرژی، سال آینده میزان تولید نفت دنیا می‌تواند 6.4 میلیون بشکه در روز بیشتر شود در حالی که در سال 2021 میزان افزایش تولید برابر با 1.5 میلیون بشکه بود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، آژانس بین المللی انرژی می گوید که شیوع مجدد کرونا و نیز سویه اومیکرون این ویروس بر تقاضای نفت تاثیر گذار خواهد بود اما تقاضا برای نفت به افزایش عرضه نفت در سال جاری و سال آینده منجر خواهد شد.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تاثیری موقت بر کاهش تقاضا دارد و آن را متوقف نخواهد کرد، بازیابی تقاضای برای نفت در حال رخ دادن است.

بر اساس این گزارش، اقدامات محدود کننده برای جلوگیری از انتشار ویروس احتمالا نسبت به موج پیشین شیوع کرونا تاثیرات کمتری بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

بر همین اساس با افزایش تعداد حفاری‌ها در ایالات متحده این کشور بالاترین میزان افزایش تولید نفت را از آن خود می‌کند.

در رده دوم عربستان سعودی و روسیه قرار دارند که اگر اوپک پلاس که هردوی این کشورها عضو آن هستند تصمیم بگیرد توافق کاهش تولید را لغو کند می‌توانند میزان تولید خود را افزایش دهند.

بنابراین بر اساس محاسبات آژانس بین المللی انرژی، سال آینده میزان تولید نفت دنیا می‌تواند 6.4 میلیون بشکه در روز بیشتر شود در حالی که در سال 2021 میزان افزایش تولید برابر با 1.5 میلیون بشکه بود.

این آژانس بر این باور است که تقاضا برای نفت 100 هزار بشکه کمتر از پیش بینی قبلی خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن