آیا ذخیره هیدروژن در مخازن فسیلی کلید بحران انرژی بریتانیا است

پاییز و زمستان بیشترین میزان تقاضای انرژی در انگلستان است

هیدروژن تجدیدپذیر ذخیره شده در میادین نفتی و گازی سابق می تواند به بریتانیا کمک کند از کمبود انرژی جلوگیری کند.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این گزارش بر اساس تحقیقات جدید انجمن شبکه های انرژی (ENA) است، که می گوید بریتانیا دارای باد و خورشید است تا بین ماه های مه و اکتبر برق کافی تولید کند تا هیدروژن سبز به ظرفیت معادل 25 نیروگاه هسته ای هینکلی نقطه C تولید کند.

این مقدار هیدروژن می تواند در مخازن نفت و گاز و غارهای نمکی ذخیره نشده ذخیره شود تا به شبکه کمک کند تقاضای بالای مورد انتظار در زمستان را برآورده کند.

این نهاد تجاری تخمین زده است که هیدروژن ذخیره شده به همان میزان انرژی مورد نیاز برای هر فرد در بریتانیا را برای شارژ خودروی برقی تسلا مدل S بیش از 21 بار در ماه های پاییز و زمستان که بیشترین میزان تقاضای انرژی است، تامین می کند.

گزارش ENA نتیجه می گیرد که به کارگیری سیستم انرژی از این طریق می تواند نیاز به کل ظرفیت تولید برق در مزارع بادی را 76 درصد از 600 گیگاوات تا سال 2050 به 190 گیگاوات کاهش دهد.

کریس ترین، پیشکسوت ENA در زمینه گازهای سبز، اظهار کرد: این تحقیق نشان می دهد که چگونه هیدروژن سبز می تواند یک سپر انرژی تمیز ایجاد کند که ما را از نوسانات در بازارهای بین المللی انرژی در 24 ساعت شبانه روز، 365 روز در سال، در هر شرایط آب و هوایی محافظت کند.

وی همچنین افزود: این همچنین به ما این امکان را می دهد که از زیرساخت های انرژی که در خط مقدم انقلاب تجدیدپذیر قرار داریم بیشترین بهره را ببریم و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که یک سیستم انرژی خالص صفر داریم که واقعا یک سیستم برای تمام فصول است.

ماه گذشته دولت از اولین استراتژی هیدروژن بریتانیا رونمایی کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن