آیین‌نامه اجرایی توسعه بازار برق پاک با دانش‌بنیان‌ها اصلاح شد

توانیر موظف شد با ایجاد زیر ساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آیین‌نامه از مبدأ پرداخت، مبالغ دریافتی را با رعایت اصل (۵۳) قانون اساسی به حساب ذی نفعان مربوط واریز کند.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران به منظور رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان موضوع توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی‌های تجدیدپذیر) از طریق شرکت‌های دانش بنیان، با پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه مذکور موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، شرکت توانیر موظف شد به گونه‌ای نسبت به ایجاد زیر ساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آیین‌نامه از مبدأ پرداخت، تا زمان تعیین شده اقدام نماید که مبالغ دریافتی با رعایت اصل (۵۳) قانون اساسی و تشریفات قانونی، به حساب ذی نفعان مربوط واریز گردد.

همچنین مصوب شد، مادامی که زیرساخت لازم به منظور واریز مبالغ از مبدا صورت نپذیرفته باشد، خزانه‌داری کل کشور موظف است بر اساس اعلام وزیر نیرو، درصدی از کلیه وصول‌های قبوض برق مصرفی مشترکان را به شرح این آیین‌نامه به صورت علی‌الحساب با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حساب ذی‌نفعان واریز نماید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن