ادامه عملیات آبرسانی به تنها شهر بدون شبکه آب سیستان و بلوچستان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای عملیات آبرسانی به شهر و 9 روستای سرجنگل در سال جاری با اضافه شدن این پروژه به طرح جهاد آبرسانی خبر داد و افزود: سال گذشته به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم این طرح تکمیل نشد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علیرضا قاسمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های بخش کورین شهرستان زاهدان که با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی برای این طرح و بعد مسافتی با منابع آبی به منظور تامین آب شرب شهر سرجنگل این طرح که با اعتبارات استانی اجرای آن امکان‌پذیر نبود، به طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو با هدف تسریع در تحقق این مهم اضافه شد.

وی با اشاره به شروع عملیات پروژه آبرسانی به شهر سرجنگل کورین در سال گذشته گفت: در راستای اجرای این طرح، ۵ کیلومتر از خط انتقال انجام که به دلیل عدم تامین و تخصیص اعتبار لازم اجرای این پروژه متوقف شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده در قالب طرح جهاد آبرسانی، شهر سرجنگل و ۹ روستای مسیر از آب شرب بهره‌مند شوند، افزود: پیش‌بینی‌ می‌شود پس از تامین مصالح لازم تا اردیبهشت، ادامه روند اجرایی این پروژه از خردادماه آغاز شود.

قاسمی ادامه داد: در راستای برخورداری این مناطق از آب شرب، ۵۴ کیلومتر خطوط  انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث مخزن ذخیره برای تأمین آب پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان این جلسه از اختصاص یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای ارائه خدمات در روستاهای بخش کورین خبر داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن