اردوغان برای تاخیر در امدادرسانی در زلزله ترکیه معذرت خواهی کرد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در جریان بازدید از یکی از مناطق زلزله‌زده به خاطر تاخیر در امدادرسانی طلب بخشش کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، اردوغان که پس از دو دهه در قدرت ماندن به دنبال حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد است، با انتقاد شدید بازماندگان زلزله در شهر «آدیامان» در جنوب شرقی این کشور مواجه شد.

در آخرین انتخابات ترکیه در سال ۲۰۱۸، اردوغان به راحتی رقیب سکولار خود را در این استان شکست داده بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «با توجه به تاثیر ویرانگر زلزله و هوای بد، ما در روزهای اول نتوانستیم به همان روشی که می‌خواستیم در آدیامان کار کنیم. من از این بابت عذرخواهی می‌کنم.»

زمین‌لرزه روز ششم فوریه باعث مرگ بیش از ۴۴ هزار نفر در ترکیه و هزاران نفر دیگر در سوریه شد. خبرگزاری فرانسه، چند روز بعد از این حادثه گزارشی از خشم مردم محلی آدیامان نسبت به کمک‌رسانی دولت منتشر کرد.

«میهمت ییلدیریم» در آن زمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «من تا ساعت دو بعد از ظهر روز دوم زلزله هیچ کسی را ندیدم. نه دولتی، نه ایالاتی، نه پلیس و نه هیچ سربازی. شرم بر شما باد. شما ما را تنها گذاشتید.»

این در حالی است که رجب طیب اردوغان پیش از این در حال تبلیغ اقدامات خود در به حداقل رساندن فشار اقتصادی روی مردم در رکود سال گذشته بود. اندکی پس از این زمین لرزه، رئیس‌جمهوری ترکیه «کاستی‌ها» در رسیدگی به این بلای طبیعی را پذیرفت.

بانک جهانی خسارت زلزله ترکیه را ۳۴ میلیارد دلار تخمین زده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن