ارسال آزمایشی خوراک از پالایشگاه بیدبلند به پتروشیمی گچساران

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تامین خوراک پتروشیمی گچساران خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خط انتقال خوراک از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس این پتروشیمی‌می‌تواند مراحل راه‌اندازی را آغاز کند.

به‌گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، حسن نشان زاده مقدم با اشاره به جزئیات راه‌اندازی این خط، اظهار کرد: این خط حدود ۹۰ کیلومتر است که ظرفیت ارسال سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن اتان را به پتروشیمی گچساران به عنوان خوراک دارد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اجرای این طرح برعهده شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بوده که امروز در مدار بهره برداری قرار گرفته است به طوری که پتروشیمی گچساران می‌تواند با خوراک اصلی مراحل راه‌اندازی را شروع کند.

او بیان کرد این پروژه با تبدیل اتان به پلی‌اتیلن از هدررفت خوراکی که در پتروشیمی بیدبلند تولید می‌شود، جلوگیری می‌کند که این خود اتفاق بزرگی در حوزه پتروشیمی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن