افتتاح و کلنگ زنی 2974 میلیارد ریال پروژه آب و فاضلاب در بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در هفته دولت طرح‌های مختلفی در شهرها و روستاهای استان با سرمایه‌گذاری 2 هزار 974 میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ابوالحسن عالی به تشریح طرح‌ها پرداخت و گفت: همزمان با ایام هفته دولت عملیات احداث مخزن 5 هزار متر مکعبي شهر تنگ ارم با اعتبار 370 میلیارد ریال آغاز شد.

وی از آغاز عمليات حفاري و کف شکني چاه‌هاي آب شرب در سطح شهرستان‌هاي استان خبر داد و بیان کرد: این طرحها با اعتبار 130 میلیارد ریال اجرایی شده است.

عالی اجراي خط انتقال مجتمع آبرسانی دميگز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح با خط انتقال به طول 4.5 کیلومتر، 170 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افتتاح یک حلقه چاه آب تنگ زرد با 9.3 میلیارد ریال اعتبار افزود: آب‌شيرين‌کن اخند به ظرفيت یک هزار و 500 مترمکعب با اعتبار 120 میلیارد ریال آغاز شد.

وی با بیان اینکه در مجموع با اعتبار 790 میلیارد تومان طرح‌های یاد شده عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال تحت فشار گناوه با 800 مشترک و  125 میلیارد افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از بهره‌برداری فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن شماره 4 «شهید عباسپور» بوشهر خبر داد و بیان کرد: ظرفیت فاز اول پروژه آب شیرین‌کن بوشهر 7 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و جمعیت تحت پوشش آن 20 هزار نفر با اعتباری بالغ بر 1800 میلیارد ریال است.

عالی با اشاره به افتتاح مخزن 500 متر مکعبی روستای چاوشی شهرستان دشتی گفت: با بهره‌برداری از این طرح با اعتبار 20 میلیارد ریال، آب شرب سه روستا با 731 خانوار و 2 هزار و 260 نفر جمعیت پایدار خواهد شد.

وی همچنین افزود: در راستای پایداری آبرسانی به مناطق ساحلی شهرستان تنگستان مخزن 5000 متر مکعبی شهر دلوار با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که در مجموع در هفته دولت 2 هزار و 184 میلیارد ریال طرح‌های شرکت آبفای استان بوشهر افتتاح شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن