افت فروش جنرال موتور در سال 2020 در چین به دلیل کرونا
جنرال موتورز می گوید به دلیل شیوع پاندمی کرونا این شرکت سال بدی را در یکی از بزرگ ترین بازارهای خودروی دنیا داشته و فروش خودورهای آن در چین با افت 6.2 درصدی مواجه بوده است.
به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، جنرال موتورز دومین شرکت بزرگ سازنده خودرو در بازار چین است و سال گذشته توانسته در این کشور 2.9 میلیون دستگاه خودرو بفروشد و بنابراین برای سومین سال متوالی فروش خودرو در چین از این شرکت با کاهش همراه بوده است.
هرچند در نیمه دوم سال 2020 میزان فروش جنرال موتورز در چین افزایش یافت یعنی بین جولای و سپتامبر تا 12 درصد افزایش داشت و در سه ماهه چهارم هم تا 14 درثد با افزایش فروش همراه بوده است.
جنرال موتورز در چین با شرکت سایک موتور (SAIC Motor) همکاری مشترک دارد.
فروش برند بیوک در سال گذشته 4 درصد افزایش یافت و برند کادیلایک هم شاهد افزایش 8 درصدی بود.