افزایش آلودگی هوای دهلی تهدید کرونا را بیشتر کرده است

داده های منتشر شده حکایت از آن دارد که سکنه پایتخت هند از یکی از بدترین بحران های آلودگی هوا در سال جاری رنج می برند، و بنابراین خطر شیوع بیماری کرونا هم در این شهر بیشتر شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شاخص کیفیت هوای (AQI) دهلی که در برگیرنده غلظت ذرات PM2.5 است به بالاتر از 400 رسیده است، آن هم به مدت 5 روز.

ذرات پی ام 2.5 می توانند باعث بیماری های قلبی عروقی و تنفسی شوند که حتی به سرطان ریه هم منجر شود و از سویی سکنه شهرها را در معرض بیماری کووید 19 قرار می دهد.

افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در شهرهای بزرگ هند

یک مرکز پزشکی در هند به رویترز گفته است که آلودگی هوا مردم را مستعد ابتلا به کووید 19 می کند.

ذرات PM2.5 موانع موجود در مخاط بینی را از بین برده و راه را برای عبور ویروس کرونا هموار می کنند.

از سویی محققان و پزشکان در سراسر دنیا درباره ارتباط بین آلودگی هوا و افزایش میزان مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا که ریه هایشان ضعیف شده است هشدار داده اند.

از نوامبر 2016 تاکنون رکورد AOI بالاتر از 400 در دهلی شکسته نشده بود.

ماه نوامبر بدترین ماه از نظر آلودگی هوا در شمال هند است. در این ماه کشاورزان مزارع خود را آتش می زنند تا از شر علف های هرز راحت شوند و از سویی هوای خنک تر باعث حبس این آلودگی در سطح زمین می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن