افزایش بیش از 20 درصد تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی از تولید بیش از 900 میلیون کیلووات‌ساعت انرژی خالص در آذرماه امسال و رشد 21.6 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی، جواد دوستی عنوان کرد: در نهمین ماه سال جاری، 908 میلیون و 90 هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص در واحدهای 13گانه بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی افزود: از این میزان انرژی، 470 میلیون و 817 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار و 437 میلیون و 273 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای بخاری و گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تولید شده است.

دوستی با اشاره به میزان تولید انرژی واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه خاطرنشان کرد: در 9 ماه گذشته نیز در مجموع 9 میلیارد و 297 میلیون و 702 هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص تولید شده است که باتوجه به این مقدار انرژی، این نیروگاه نسبت به مدت‌مشابه سال گذشته، 3.3 درصد رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی با دارا بودن 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت تولید 2042 مگاوات، حدود 3.5 درصد از برق مورد نیاز شبکه سراسری را تولید می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن