افزایش تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای ششمین بار در هفت هفته گذشته

بر اساس گزارش بیکر هیوز، حفاران نفت و گاز ایالات متحده برای ششمین بار در عرض هفت هفته متوالی و با افزایش تقاضای نفت تعداد دکل های حفاری خود را افزایش دادند.

این افزایش تعداد دکل های حفاری در حالی رخ می دهد که قیمت نفت در چند روز گذشته کمی کاهش یافته بود.

تعداد دکل های حفاری نفت و گاز ایالات متحده با افزایش 7 دستگاه به 576 دستگاه در هفته منتهی به 10 دسامبر رسید و این بالاترین رقم از آوریل سال 2020 است.

بر اساس گزارش روز جمعه بیکر هیوز تعداد کل دکل های حفاری نفت و گاز این کشور نسب به مدت مشابه سال گذشته 238 دستگاه برابر با 70 درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس، تعداد دکل های نفت ایالات متحده از ماه آوریل سال 2020 با افزایش 4 دستگاهی و رسیدن به رقم 471 دستگاه، بالاترین رقم را ثبت کرده است درحالی که تعداد دکل های گاز این کشور سه دستگاه افزایش یافت و به 105 دستگاه رسیده و این رقم از ماه مارس 2020 بی سابقه بوده است.

روز جمعه شاخص نفت ایالات متحده بشکه ای 71 دلار معامله شد.

با این حال درحالی که قیمت نفت نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است اما تولید کنندگان شیل ایالات متحده میزان تولید خود را افزایش نداده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن