افزایش غلظت دی‌اکسید کربن

میزان دی اکسید کربن موجود در جو از نقطه عطف 400 پی پی ام در سال 2015 عبور کرد

یکی از آژانس های سازمان ملل امروز هشداری جدی در مورد اثربخشی سیاست های زیست محیطی صادر کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ادعا کرد که غلظت انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته با وجود محدودیت‌های کووید-19 که باعث شد صنایع و حمل‌ونقل ردپای کربن خود را به حداقل برساند، رکورد جدیدی را شکست.

بر اساس این گزارش، غلظت دی اکسید کربن در سال 2020 به 413.2 قسمت در میلیون (ppm) رسید که این میزان 149 درصد از سطح قبل از صنعت بیشتر است.

غلظت متان و اکسید نیتروژن به ترتیب 262% و 123% بالاتر از سطوح در سال 1750 است که فعالیت های انسانی شروع به تأثیر خود بر اکوسیستم های طبیعی کرد.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که از سال 1990 تا 2020، اثر گرمایش بر اقلیم، معروف به نیروی تشعشعی، نزدیک به 47 درصد افزایش یافته است که حدود 80 درصد از این افزایش را دی اکسید کربن تشکیل می دهد.

پروفسور پتری تالاس، دبیر کل WMO اظهار کرد: بولتن گازهای گلخانه ای حاوی یک پیام واضح و علمی برای مذاکره کنندگان تغییرات آب و هوایی در COP26 است.

با سرعت فعلی افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای، تا پایان این قرن شاهد افزایش دمایی بسیار فراتر از اهداف توافق پاریس 1.5 تا 2 درجه سانتی‌گراد نسبت به سطوح قبل از صنعتی شدن خواهیم بود. که این نشان می‌دهد ما خیلی دور از مسیر هستیم.

میزان دی اکسید کربن موجود در جو از نقطه عطف 400 پی پی ام در سال 2015 عبور کرد و تنها پنج سال بعد، از 413 پی پی ام گذشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن