افزایش قیمت سوخت جت با امیدواری ها به واکسن و بازگشت پروازها

امیدواری ها به افزایش تقاضای سوخت جت در سال 2021، با تولید واکسن، باعث شده است که بازارهای جهانی این سوخت با افزایش سوددهی همراه باشند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، بازار جهانی سوخت جت کم کم دارد به زندگی بازمی گردد. تولید واکسن امیدواری ها به بازگشت پروازها به حالت عادی را بیشتر کرده است. ایرلاین ها امیدوارند پروازهای بین المللی از سال 2021 دوباره از سر گرفته شود.

اما شیوع پاندمی کرونا باعث شد تا پروازهای بین المللی به شدت کاهش یابد. تحلیل گران بر این باورند که شاید سال ها طول بکشد تا پروازهای بین المللی به حالت پیش از پاندمی کرونا بازگردد.

با این حال امیدواری ها به افزایش تقاضای سوخت جت در سال 2021، باعث شده است که بازارهای جهانی این سوخت با افزایش سوددهی همراه باشند.

حاشیه سود سوخت جت در آسیا، بزرگ ترین بازار سوخت جت دنیا، تا 580 درصد افزایش یافت، قیمت صادرات آن هم از ماه مارس تا نیمه سپتامبر تا 45 درصد افزایش یافت.

وود مکنزی می گوید که تقاضا برای سوخت جت در آسیا در سه ماهه اول سال 2021 به 1.4 میلیون بشکه در روز می رسد.

این شرکت مشاوره انتظار دارد در سه ماهه چهارم سال 2020 تقاضا برای سوخت جت در آسیا 1.3 میلیون بشکه در روز شود، یعنی 460 هزار بشکه بیشتر از سه ماهه دوم، اما باز هم نسبت به همان بازه زمانی در سال 2019 حدود 41 درصد کمتر است.

ریستاد انرژی هم می گوید تقاضای سوخت جت در ایالات متحده در حال حاضر 1.34 میلیون بشکه در روز است یعنی 30 درصد کمتر از زمان پیش از شیوع کرونا در ماه ژانویه.

به طور کلی پروازهای بین المللی 60 درصد از تقاضای سوخت جت را از آن خود کرده اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن