افزایش قیمت نفت با احیای تقاضای چین

قیمت نفت تحت تاثیر احیای تقاضای چین و افت ارزش دلار، روند کاهشی که ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا داشت را معکوس کرد و اندکی افزایش یافت.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت که در ابتدا با کاهش گشوده شد، ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۶ درصد افزایش، به ۷۶ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی در صبح دوشنبه نوشتند: فضای بازار تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تحکیم بیشتر سیاست پولی توسط فدرال رزرو آمریکا که با افزایش ذخایر نفت در آمریکا تشدید شده، شکننده مانده است.

استفن اینس از شرکای شرکت مدیریت دارایی شرکت اس‌پی‌آی در این باره گفت: احتمال دارد که آمار مثبت از بهبود فعالیت اقتصادی در شرق، با مشکلات کلان در غرب، رویارویی پیدا کنند. از نقطه نظر یک معامله‌گر، نفت دلار آمریکا باید عقب نشینی کند زیرا معامله‌گران از انتظارات برای تسریع روند افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا دست کشیدند و مسیر برای تسلط عوامل بنیادین چینی مثبت بر معاملات کالا، هموار شده است.

افت ارزش دلار، معاملات نفت که به این ارز قیمت گذاری می‌شود را برای خریداران آمریکایی ارزان‌تر کرد. مشکلات بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنیچر نیویورک و نگرانی‌ها نسبت به سرایت احتمالی مشکلات مذکور، به ریزش دارایی‌های آمریکایی در پایان هفته گذشته منتهی شد و دلار را تحت فشار نزولی قرار داد.

اظهارات روز یکشنبه امین ناصر، مدیرعامل آرامکوی سعودی درباره تقاضای چین برای نفت نیز تا حدودی از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. ناصر گفت: اگر بازگشایی چین و رشد تقاضا برای سوخت جت و ظرفیت مازاد تولید محدود را در نظر بگیریم، ما درباره دو میلیون بشکه صحبت می‌کنیم و همانطور که گفتم در کوتاه مدت و میان مدت، خوش بینی محتاطانه‌ای داریم و بازار توازن نزدیکی پیدا خواهد کرد.

این اظهارات پس از اعلام توافق ریاض و تهران برای احیای روابط دیپلماتیک با میانجی‌گری چین صورت گرفت که احتمالا راه را برای توافق هسته‌ای هموار کرده و امکان بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی را فراهم می کند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش دادند که طولانی‌ترین روند از ژوئیه سال ۲۰۲۰ است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن