افزایش ۴۵ درصدی راندمان حفاری افقی و جهت دار چاه‌های نفت و گاز

با تلاش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران ، راندمان حفاری چاه های نفت و گاز به روش افقی و جهت دار در ۸ ماه سال جاری به ٨هزار و ٣٢٩ متر رسید که ۴۵ درصد در قیاس با دوره مشابه سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، پیمان شوشتری‌زاده معاون مدیریت خدمات ویژه شر‌کت روز یکشنبه ( ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) در این باره گفت: متراژ حفاری در این دوره زمانی در سال قبل ۴ هزار و ۵۴۶ متر ثبت شده بود‌ .

وی افزود: عملیات حفاری افقی و جهت دار در سال ۱۴۰۱ بر روی ٢٣ حلقه چاه در مناطق نفتخیز خشکی صورت گرفت و در برنامه تدوین شده حفاری در سال جاری چند حلقه چاه دیگر در دستور کار می باشد.

شوشتری زاده اظهار کرد: در مدت پیش گفته همچنین ۷۶ متر مغزه گیری برای شناسایی سازنده ها در عملیات حفاری چاه ها انجام شد و در ارتباط با تکمیل حفاری چاه ها و بررسی فنی و مهندسی ٨٥ مورد نمودارگیری ،٣٢٠ مورد نمودارگیری سطحی و ١٧٠ مورد چاه پیمایی نیز توسط متخصصان این مدیریت صورت پذیرفت که در نمودارگیری سطحی و چاه پیمایی افزایش محسوسی مشاهده می گردد.

معاون مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به حمایت های مدیرعامل و مدیریت ارشد شركت ، برنامه ریزی مقتضی در راستای نوسازی ناوگان ، خرید تجهیزات و توسعه بازار عملیاتی در دستور كار و اقدام این مدیریت می باشد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن