افزایش 14 سنتی بهای معاملات نفت برنت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، اندکی افزایش یافت و رشد روز گذشته را که تحت تاثیر نشانه های کمبود عرضه حاصل شد، حفظ کرد.

به گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل با ۱۴ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد مه نفت برنت با ۱۳ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۲۴ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت افزایش، به ۷۸ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد مه این شاخص با ۱۴ سنت افزایش، ۷۷ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه بود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: بهای بالاتر معاملات نقدی نفت نسبت به معاملات آتی، در هفته های اخیر تشدید شده که نشانه دورنمای تقاضای قوی در کوتاه مدت است.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه با یک درصد افزایش بسته شد و قراردادهای نفتی برای تحویل در کوتاه مدت، به بالاترین بها در ماههای اخیر صعود کردند.

پس از یک سلسله اختلالات که باعث کاهش نرخ استفاده از ظرفیت پالایش نفت آمریکا، به پایین ترین رکورد دو سال اخیر شد، ازسرگیری فعالیت پالایشگاهی در این کشور، از تقاضا برای نفت پشتیبانی کرده است.

منابع آگاه اظهار کردند: پالایشگاه شرکت بریتیش پترولیوم به ظرفیت ۴۳۵ هزار بشکه در روز در ایندیانا که از اول فوریه دچار قطعی برق شده است، در مارس به تولید کامل بازخواهد گشت. پالایشگاه شرکت توتال انرژی به ظرفیت ۲۳۸ هزار بشکه در روز در پورت آرتور تگزاس هم در تلاش برای تکمیل راه اندازی فعالیت است و پس از قطعی برق که ناشی از شرایط جوی نامساعد بود، با حداقل ظرفیت خود فعالیت دارد.

تحلیلگران انتظار دارند نرخ فعالیت پالایشگاهی آمریکا از ۸۰.۶ درصد در هفته گذشته، به ۸۱.۵ درصد رشد کرده باشد.

آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا به دلیل تعطیلات عمومی، با یک روز تاخیر، در روز پنج شنبه منتشر خواهد شد. به گفته منابع آگاه، آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۷.۱۷ میلیون بشکه رشد کرده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن