افزایش 73 درصدی عبور غیرقانونی از مرزهای اتحادیه اروپا

آژانس مرزی اروپا، «فرونتکس» روز دوشنبه ۱۴ نوامبر اعلام کرد که میزان عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای اتحادیه اروپا طی ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ به بیش از ۲۷۵ هزار مورد افزایش یافته است.

بنا به گزارش آژانس مرزی اروپا، میزان موارد ورود غیرقانونی به مرزهای اتحادیه اروپا طی ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است.

این نهاد اروپایی در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است که مسیر بالکان غربی با ۱۲۸ هزار ورود غیرقانونی در این دوره، پرترددترین مسیر مهاجران برای ورود به مرزهای اتحادیه اروپا بوده است.

بنا به این گزارش، بیشتر مهاجرانی که مسیر بالکان غربی را برای رسیدن به اتحادیه اروپا انتخاب کرده‌اند بیشتر از کشورهای بروندی، افغانستان و عراق بوده‌اند.

در گزارش فرونتکس همچنین آمده که شمار مهاجران غیرقانونی که مسیر مدیترانه مرکزی را بیشتر برای ورود به ایتالیا انتخاب کرده‌اند در مدت مشابه با افزایش ۴۸ درصدی از مرز ۷۹ هزار مورد فراتر رفته است.

هم‌زمان آژانس مرزی اروپا از کاهش میزان تردد مهاجران غیرقانونی در مسیر غرب مدیترانه و مسیر زمینی اوکراین و بلاروس خبر داده است. لهستان، لیتوانی و لتونی با احداث دیوارهایی در مرزهای خود با بلاروس، تلاش کرده‌اند از عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

فرونتکس در گزارش خود اعلام کرده است که وجود گذرگاه‌های زیاد در منطقه بالکان غربی و همچنین شرایط آسان دریافت ویزا برای ورود به کشورهای این منطقه می‌تواند به تلاش‌های مکرر پناهجویان برای ورود غیرقانونی به مرزهای اتحادیه اروپا کمک کند.

بنا به این گزارش، برخی از مهاجران از آنجا که برای ورود به بلگراد، پایتخت صربستان نیازی به دریافت ویزا ندارند به این شهر رفته و سپس به سمت مرزهای این کشور که عضو اتحادیه اروپا نیست حرکت می‌کنند.

آژانس مرزی اروپا برای مهار موج ورود غیرقانونی مهاجرانی که از مسیر بالکان وارد مرزهای اتحادیه اروپا می‌شوند بیش از ۵۰۰ نیروی بیشتر به منطقه اعزام کرده است.

به گزارش یورونیوز، بر اساس اعلام این آژانس، در حال حاضر در مجموع بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی فرونتکس در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا ایفای نقش می‌کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن