الحاق 176 روستای شهرستان نیکشهر در سیستان و بلوچستان به طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از الحاق ۱۷۶ روستای شهرستان نیکشهر به طرح جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: در همین راستا عملیات نقشه‌برداری مجتمع ۳۲ روستایی بنت و دستگرد آغاز و کارگاه مجتمع زیرمجموعه سد خیرآباد نیز در حال تجهیز است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علیرضا قاسمی بیان کرد: طرح‌های آبرسانی متعددی در شهرستان نیکشهر تعریف شده است و آماده اجراست که بر اساس اعتبارات ابلاغ شده از استان عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد ۳۳ پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی در این شهرستان در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: اعتبار تخصیصی این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت منابع آبی شهرستان نیکشهر اظهار کرد: متأسفانه هیچ دشت یا سفره آب زیرزمینی پایداری در حوزه این شهرستان وجود ندارد و اکثر منابع تأمین آب از اندک آبرفت رودخانه‌های فصلی است که در صورت عدم بارندگی دچار تنش آبی می‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه تأمین آب شهر نیکشهر از تعدادی چاه در پایین دست سد خیرآباد صورت می‌گیرد و ارتقای تأمین آب شهر نیکشهر با حفر چاه در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌ها و عدم بارندگی، این چاه‌ها هر ساله نیاز به کف‌شکنی و لایروبی دارد، علاوه بر این توسعه شبکه توزیع آب دیگر برنامه اجرایی این شرکت برای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به ساکنان نیکشهر است.

وی، احداث تصفیه‌خانه و ایجاد مخازن جدید برای شهر و روستاهای پایین دست سد را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و با اشاره به سایر طرح‌هایی که بر اساس اعتبارات ابلاغ شده از استان اجرا خواهد شد، گفت: آبرسانی به مجتمع ۱۸روستای زیرمجموعه سد خیرآباد از جمله این طرح‌هاست که در سال جاری از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران و ملی پیش‌بینی اعتبار شده و در حال حاضر پیمانکار در حال تجهیز کارگاه هست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان نیکشهر از آب شرب را ۶۴ درصد اعلام کرد و افزود: از ۳۰۰ روستای سطح شهرستان ۱۱۰ روستا با جمعیت ۶۰ هزار نفر دارای تأسیسات آبرسانی است و ۲۱ هزار نفر در روستاهای فاقد تأسیسات آبرسانی ساکن هستند که تحت پوشش خدمات قرار ندارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن