امن‌ترین خطوط هوایی دنیا: صدر جدول به استرالیا رسید

سایت ایرلاین ریتینگز ۳۸۵ شرکت مسافرتی هوایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و از بین 20 خط هوایی برتر دنیا، شرکت کانتاس (Quantas) استرالیا به‌دلیل «رکورد شگفت‌انگیز اولین‌ها در عملیات و ایمنی» در صدر جدول جای گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، بسیاری از مردم سال گذشته نخستین پروازهای خود را پس از محدودیت‌های همه‌گیری کرونا انجام دادند در حالی که برخی نیز برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌های سفری خود را چیده‌اند.

اما اگر بیش از حد معمول از سفر با هواپیما نگران هستید، رزرو کردن بلیت در یکی از این خطوط هوایی ممکن است باعث امنیت خاطر شما شود.

سایت ایرلاین ریتینگز [AirlineRatings.com] توانسته‌ است ۳۸۵ شرکت مسافرتی هوایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد تا ۲۰ مورد از مطمئن‌ترین این شرکت‌ها را فهرست کند. آن‌ها در یک نظرسنجی جداگانه همچنین ۱۰ شرکت هواپیمایی ارزان قیمت را بررسی کرده‌اند. بنابراین چه پرواز فرست کلاس یا اکونومی داشته باشید می‌توانید مطمئن‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

این وبسایت برای تعیین ۲۰ شرکت برتر مجموعه‌ای از عوامل را بررسی کرد که می‌توان به سوابق حوادث جدی در دو سال گذشته، بازرسی‌های دولتی، سن ناوگان و البته پروتکل‌های ایمنی در ارتباط با کووید-۱۹ اشاره کرد.

ایمن‌ترین شرکت‌ هواپیمایی برای پرواز در سال ۲۰۲۳ کدام است؟

طبق رتبه بندی‌ها، شرکت کانتاس (Quantas) استرالیا به‌دلیل «رکورد شگفت‌انگیز اولین‌ها در عملیات و ایمنی» در صدر جدول است و باعث شده تا به‌عنوان با تجربه‌ترین شرکت‌ هواپیمایی در این صنعت پذیرفته شوند.

این شرکت هواپیمایی اغلب در صدر جدول ایمنی قرار می‌گیرد.

با این حال سال گذشته به دلیل حادثه‌ای در فرودگاه پرث در سال ۲۰۱۸، این شرکت هواپیمایی رتبه نخست را از دست داد. گزارش این حادثه تا سال ۲۰۲۰ ثبت نشده بود به این معنی که بر رتبه بندی ایمنی سال ۲۰۲۱ تاثیر گذاشت و کانتاس به رتبه هفتم سقوط کرد.

چه خطوط هوایی دیگر در بین ۲۰ شرکت برتر قرار گرفتند؟

ایر نیوزیلند که رتبه برتر سال گذشته را داشت امسال به رده پایین‌تر سقوط کرد.

هواپیمایی اتحاد متعلق به امارات نیز در رتبه سوم قرار دارد و قطر ایرویز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

جفری توماس سردبیر سایت ایرلاین ریتینگز در مورد رتبه‌بندی‌های این وب‌سایت گفت: «این خطوط هوایی در این صنعت برجسته هستند و در ایمنی، نوآوری و به‌کارگیری هواپیماهای جدید در خط مقدم قرار دارند.»

بقیه این فهرست به شرح زیر است:

۵. سنگاپور ایرلاینز

۶.تاپ ایر پرتغال

۷.امارات

۸.آلاسکا ایرلاینز

۹.اوا ایر

۱۰. ویرجین استرالیا/آتلانتیک

۱۱.کاتای پاسیفیک ایرویز

۱۲.هاوایین ایرلاینز

۱۳.هواپیمایی اسکاندیناوی

۱۴.یونایتد ایرلاینز

۱۵.لوفت‌هانزا/سوئیس گروپ

۱۶.فن‌ایر

۱۷.بریتیش ایرویز

۱۸.کی‌ال‌ام

۱۹. امریکن ایرلاینز

۲۰.دلتا ایرلاینز

ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان‌قیمت در سال ۲۰۲۳ کدامند؟

این وبسایت همچنین ۱۰ مورد از ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت را برای مسافران انتخاب کرده است. البته این خطوط به ترتیب خاصی رتبه‌بندی نشده‌اند اما این شرکت‌ها امن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت برای پرواز در سالجاری هستند:

ایرعربیا، ایزی‌جت، فرونتیر، جت‌استار گروپ، جت‌بلو، رایان‌ایر، ویت‌جت، وولاریس، وست‌جت و ویز.

اگر فکر پرواز همچنان شما را عصبی می‌کند به یاد داشت باشید که سفر هوایی به‌عنوان امن‌ترین شکل سفرهای طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود. طبق گزارش یاتا، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴.۳ میلیارد مسافر در بیش از ۴۶ میلیون پرواز سفر کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن