انتشارات متان کانادا بیش از دو برابر شده است

انتشار 175 میلیون متر مکعب متان در نیمه اول سال جاری

هرچند کانادا می گوید که انتشارات متان را کنترل کرده است اما اندازه گیری های جدید نشان می دهد که مشکل بسیار بزرگ تر از آنی است که تصور می شد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، گزارش ها نشان می دهد که انتشارات متان نفتی کانادا در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از دو برابر شده است. اندازه گیری های جدید نشان از خسارات زیست محیطی بسیاری دارد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، برای سال 2050 برنامه ریزی کرده است تا کانادا به انتشارات کربن خنثی برسد.

برخی استان ها هم مثل آلبرتا و اوتاوا قوانینی برای رسیدن به این اهداف به تصویب رسانده اند. بر همین اساس آلبرتا بر آن است تا سال 2025 میزان انتشارات متان خود را تا 45 درصد نسبت به سطح سال 2014 کاهش دهد.

برنامه کانادا برای کاهش انتشارات متان در نقطه مقابل برنامه های ایالات متحده قرار دارد. در آمریکا دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور، برنامه های کاهش متان را کنار گذاشته است.

بر اساس گزارش پترینکس، که کار جمع آوری داده های این بخش را بر عهده دارد، انتشارات متان در نیمه اول سال جاری با رسیدن به 175 میلیون متر مکعب از 79 میلیون متر مکعب سال گذشته در همین بازه زمانی پیش افتاده است.

وزارت محیط زیست کانادا می گوید متان، ترکیب اصلی گاز طبیعی برای گرم کردن خانه ها و نیروگاه های برق، در گرمایش جهانی با منشاء انسانی یک چهارم تاثیر دارد.

حالا صنعت نفت کانادا از سوی سرمایه گذاران خارجی تحت فشار است تا انتشارات متان خود را کاهش دهد.

اداره قانون گذاری آلبرتا (AER) ماه گذشته اعلام کرد که تعاریف خود از فلرینگ و انتشار متان را تغییر می دهد.

هرچند شیوع پاندمی کرونا میزان تولید نفت و انتشارات را کاهش داده است اما تولید کنندگان انرژی همچنان تحت فشار هستند که برنامه های خود برای کنترل نشت متان به محیط زیست را اعلام کنند.

وزارت محیط زیست کانادا اعلام کرده است تلاش برای کاهش انتشارات متان نفتی ادامه دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن