تحریم ها لوک اویل را از پروژه 4.2 میلیارد دلاری سنگومار کنار گذاشت

وودساید اجازه خرید سهم به لوک اویل را نداد

شرکت نفت و گاز وودساید استرالیا از ورود شرکت روسی لوک اویل به پروژه 4.2 میلیارد دلاری سنگومار سنگال جلوگیری کرد. وودساید تحریم های ایالات متحده علیه شرکت های روسی را دلیل این اقدام اعلام کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور اینجینیر، شرکت نفت و گاز وودساید (Woodside) استرالیا از فروش سهام کایرن در پروژه 4.2 میلیارد دلاری توسعه میدان سنگومار در سواحل سنگال به غول نفت و گاز لوک اویل جلوگیری کرد.

یادآور می شود در ماه جولای لوک اویل با قراردادی با کایرن انرژی (Cairn Energy) 40 درصد از سهام این شرکت را در پروژه های فراساحلی سنگال در روفیسگیو، سنگومار و سنگومار دیپ به مبلغ 300 میلیون دلار خریداری کرد.

طبق این توافق لوک اویل مبلغ قابل توجه 100 میلیون دلار برای کمک به کایرن انرژی در نظر گرفته بود که بعد از آغاز تولید از این میادین به این شرکت تعلق می یافت. این موافقتنامه بر اساس خروج کامل کایرن از این پروژه ها بود.

حالا خبر می رسد که وود ساید استرالیا، بهره بردار این پروژه ها امروز، دوشنبه، اعلام کرده است که از حق خود برای جلوگیری از فروش سهم کایرن به لوک اویل استفاده می کند.

وودساید 300 میلیون دلار به اضافه تعدیل هزینه های کار و خسارت هایی که به کایرن وارد شده را می پردازد.

وودساید دلیل این اقدام را حفاظت از منافع سهامداران خود از تحریم های احتمالی ایالات متحده بر ضد شرکت های روسی از جمله لوک اویل اعلام کرد.

رویترز در ماه جولای اعلام کرده بود لوک اویل جزو لیست تحریم های ایالات متحده قرار گرفته است. این تحریم ها پروژه های آبهای عمیق را هم در بر می گیرد.

منابع هیدروکربن قابل استخراج سنگومار 500 میلیون بشکه معادل نفت تخمین زده شده است و احتمالا تا 2023 به بهره برداری برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن