انتشار اوراق کرونا در فرابورس برای تامین مالی وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به همکاری‌های مردم برای مقابله با هزینه‌های اقتصادی بیماری کرونا‌ گفت: طبق آنچه تاکنون ثبت شده، ‌حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی از سوی اقشار مختلف در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. همچنین در شرایط فعلی برای اینکه اعتماد مردم را به نظام سلامت نمایش بگذاریم با هماهنگی فرابورس دو نماد «کرونا1» و «کرونا2» منتشر شده که در «کرونا1» اوراق خریداری و منابع مالی آن به دانشگاه داده می‌شود و در «کرونا2» سود و منافع مالی حاصل از خریداری این اوراق در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا قرار می‌گیرد.

تقوی نژاد با تشریح اعتبارات دریافت‌شده برای مقابله با کرونا از منابع مختلف، گفت: از سال ۲۰۰۵ تا کنون، برای اولین بار وامی را از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار دریافت خواهیم کرد که مقدمات آن انجام شده است و همچنین در داخل کشور نیز با هماهنگی فرابورس دو نماد «کرونا1» و «کرونا2» منتشر شده که در «کرونا1»1 اوراق خریداری و منابع مالی آن به دانشگاه داده می‌شود و در «کرونا2» سود و منافع مالی حاصل از خریداری این اوراق در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا قرار می‌گیرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، سید کامل تقوی‌نژاد در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران همچنین عنوان کرد: همانطور که می‌دانید تعدادی از همکاران ما جبهه‌های جنگ را تجربه کردند و امروز فصل دیگری از مجاهدت را برای کشور اضافه کردند. نسل امروز جبهه و جنگ را از نزدیک ندیده، ‌ اما این افراد، نوع جدیدی از مجاهدت را پیاده کرده و تفسیر جدید از آن به دست دادند و جان‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند. تعداد زیادی از همکاران ما در بخش‌های مبارزه با کرونا در صف اول بودند و جان‌شان را از دست دادند که با اجازه مقام معظم رهبری شهدای خدمت تلقی شدند. در همین راستا کارگروهی تشکیل شده که به دقت افرادی را که صرفا برای این موضوع و در صف اول بودند، شناسایی کرده و این‌ها می‌توانند از قانون جامعه ایثارگران استفاده کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های مردم برای مقابله با هزینه‌های اقتصادی بیماری کرونا‌ افزود: طبق آنچه تاکنون ثبت شده، ‌حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی از سوی اقشار مختلف در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. همچنین در شرایط فعلی برای اینکه اعتماد مردم را به نظام سلامت نمایش بگذاریم با هماهنگی فرابورس با هماهنگی فرابورس دو نماد «کرونا1» و «کرونا2» منتشر شده که در «کرونا1» اوراق خریداری و منابع مالی آن به دانشگاه داده می‌شود و در «کرونا2» سود و منافع مالی حاصل از خریداری این اوراق در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا قرار می‌گیرد.

وام ۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

تقوی‌نژاد با اشاره به کمک‌های غیرنقدی ایرانیان مقیم خارج نیز گفت: از سال ۲۰۰۵ به بعد برای اولین بار وامی را از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار داریم دریافت می‌کنیم که مقدمات آن انجام شده است و با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط مثل بانک مرکزی کارهای آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سازمان برنامه و بودجه سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۸ برای مبارزه با کرونا اختصاص داده است. همچنین تاکنون ۱۲۰۰ میلیاراد تومان از تجهیزات خریداری شده از محل خریدهای داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است و هدف ما تقویت شرکت‌های داخلی، طبق فرمایش مقام معظم رهبری بوده است.

افزایش تا۵۰ درصدی حقوق تمامی کارکنان نظام سلامت

به گزارش «انرژی امروز» از فرابورس، تقوی نژاد با اشاره به افزایش حقوق کارکنان نظام سلامت، گفت: نیروی انسانی در دایره اصلی تصمیمات وزارت بهداشت قرار دارد و وزیر بهداشت از روز نخست که در وزارت بهداشت حضور پیدا کردند، بحث معیشت کارکنان نظام سلامت را مورد توجه قرار دادند. برهمین اساس در اسفندماه و در بحران کرونا افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل هشتم آیین‌نامه اداری استخدامی کارکنان غیر علمی دانشگاه‌ها بود که سماجت و پیگیری های زیاد انجام شد و حقوق همکاران تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن