اهمیت همکاری مردم برای گذر از شرایط سخت کم‌آبی امسال

بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تاخیر انداختن کشت‌های پرآب مشارکت خواهد کرد

وزیر نیرو با اشاره به محدودیت منابع آب کشور، همكاری اقشار مردم را برای گذر از این شرایط سخت محدودیت منابع آبی در کشور خواستار شد.

به‌ گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی اكبر محرابیان در بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق استان اردبیل در جمع خبرنگاران به تمهیدات وزارت نیرو برای سال آبی آینده اشاره و اظهار کرد: بارش‌های سال گذشته كشور 37 درصد كمتر از متوسط بارش‌های 50 سال گذشته بوده است. برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام بوده و متخصصان منابع آب در حال مدیریت این منابع هستند تا ان‌شاءالله در حوزه آب مشكلی نداشته باشیم.

وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال اجرای صنعت آب و برق استان اردبیل را 16 هزار میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: در حوزه آب، چندین سد و طرح از قبیل طرح‌های شبكه‌ آبیاری، شبكه‌های آبرسانی شهری و روستایی و طرح‌های فاضلاب در حال اجرا است.

وزیر نیرو با بیان اینكه تا پایان امسال، بالغ بر 1900 میلیارد تومان از این پروژه‌ها و طرح‌ها در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: آبگیری سد عنبران و عمارت، بهره‌برداری بخشی از پایاب سد خداآفرین در منطقه پارس آباد مغان، طرح آبرسانی به شهر نیر و عنبران و طرح‌های تقویت شبكه برق از قبیل احداث پست و خطوط انتقال، نمونه‌هایی از پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری صنعت آب و برق استان اردبیل تا پایان امسال خواهد بود.

محرابیان ابراز امیدواری كرد: با افزایش سرعت اجرای پروژه‌های آب و برق استان، می‌توانیم انتظارات مردم در این بخش را به نحو مطلوب پاسخ دهیم.

وی در ادامه با بیان اینكه منابع آب کشور محدود است و مردم عزیز شرایط را به خوبی درك می‌كنند، همكاری اقشار مردم را برای گذر از این شرایط سخت محدودیت منابع آبی خواستار شد.

وزیر نیرو در خصوص نحوه همكاری مردم در مدیریت منابع آب كشور، تصریح كرد: در بخش آب شرب و آب بهداشتی توصیه می‌شود كه مردم حداكثر صرفه‌جویی را اعمال كنند. مهم‌ترین حوزه کشور كه بیشترین سهم مصرف آب را دارد، بخش كشاورزی است كه با رعایت الگوی كشت، بهره‌گیری از روش‌های آبیاری‌ تحت فشار و با به تاخیر انداختن كشت‌های پرآب می‌توانند سهم قابل توجهی در مدیریت منابع آب كشور را عهده‌دار شوند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن