بزرگترین صادر کننده نفت تا سال 2060 به انتشارات صفر خالص می رسد

وزیر انرژی عربستان سعودی می گوید این کشور برنامه ریزی کرده است تا سال 2060 به انتشارات صفر خالص برسد و میزان کاهش انتشارات خود را به 280 میلیون تن برساند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شاهزده عبدالعزیز بن سلمان که در مراسم ابتکار سبز سعودی که پیش از بیست و ششمین کنفرانس تغییرات اقلیم در گلاسکو برگزار می شود سخن می گفت ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند برای مقابله با تغییرات اقلیم میزان انتشارات خود را بیش از گذشته کاهش دهد.

به گفته وی عربستان سعودی قصد دارد بر اساس برنامه اقتصاد کربن چرخشی تا سال 2060 به انتشارات صفر خالص برسد اما به دنبال نقش این کشور در ایمن سازی و ثبات بازار نفت هم خواهد بود.

ریاض که توافق اقلیمی پاریس را امضا کرده است، جزئیات اهداف خود را در جهت تلاش های جهانی برای کاهش گرمایش جهانی اعلام کرده است.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا از عربستان خواسته اند که سال 2030 انتشارات خود را نسبت به سال 2020 تا 30 درصد کاهش دهد.

به گفته عبدالعزیز، عربستان سالانه 278 میلیون تن از انتشارات خود را کاهش خواهد داد، پیشتر این کشور از هدف 130 میلیون تنی کاهش انتشارات رونمایی کرده بود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن