اولین پارت محصولات شرکت های پتروشیمی نگین مکران اوایل 1403 صادر می شود

علیرضا منیری ابیانه در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت: این شرکت تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا در اوایل سال ۱۴۰۳، نخستین پارت محصولات تولیدی شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه به بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا به نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، علیرضا منیری ابیانه در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران ضمن ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره به مجمع اظهار کرد: خط لوله گاز به شهرک پتروشیمی مکران رسیده و شرکت توسعه نگین پتروشیمی مکران نیز تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا در اوایل سال ۱۴۰۳ قطب سوم پتروشیمی کشور، نخستین پارت محصولات خود را به بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

وی اعلام کرد: بیش از ۷۰ درصد پهنه ۱۲۰۰ هکتاری شهرک پتروشیمی مکران برای سرمایه‌گذاری و ساخت مجتمع‌های پتروشیمی واگذار شده و براساس یکی از مصوبات بازدید سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری در اردیبهشت‌ماه، ۶۰۰ هکتار دیگر در ضلع شمالی شهرک با هدف توسعه گسترده و متوازن زنجیره پایین‌دست پتروشیمی نیز در آینده‌ای نزدیک به شهرک پتروشیمی مکران اضافه خواهد شد.

داود عباسی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان که به عنوان سهامدار اصلی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران ریاست مجمع را به‌عهده داشت، پس از ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره این شرکت ضمن قدردانی از همه همکاران توسعه نگین و دیگر سرمایه‌گذاران در شهرک پتروشیمی مکران که در شرایط سخت مشغول به فعالیت هستند، گفت: شستان همه تلاش خود را برای رفع چالش‌های پیش‌روی پروژه‌های زیرساختی صنعتی و غیرصنعتی شهرک پتروشیمی مکران به‌کار گرفته تا شرکت توسعه نگین نیز طبق جدول زمانبدی اعلام شده هرچه سریع‌تر پروژه‌های زیرساختی شهرک را تکمیل کند.

شهرک پتروشیمی مکران؛ قطب سوم پتروشیمی کشور با مساحت ۱۲۰۰ هکتار در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت بوده و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران؛ توسعه دهنده زیرساخت‌های صنعتی و غیرصنعتی این شهرک است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن