ایلان ماسک و چند نام‌دار دنیای فناوری خواستار توقف ۶ ماهه پروژه‌های فوق پیشرفته هوش مصنوعی شدند

برخی از مدیران مشهور و چهره‌های شناخته‌شده دنیای فناوری اطلاعات با انتشار نامه‌ای سرگشاده درباره «خطر شدید هوش مصنوعی برای جامعه» هشدار داده‌ و خواستار توقف دست کم ۶ ماهه پروژه‌های فوق پیشرفته در این زمینه شده اند تا فرصتی برای ایجاد یک نظام کنترل مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای به وجود آید.

به گزارش «انرژی امروز» از بی بی فارسی؛ ایلان ماسک، مالک توییتر و مدیر عامل شرکت تسلا، و استیو وزنیاک، از بنیان‌گذاران شرکت اپل، که از امضاکنندگان این نامه هستند، هشدار داده‌اند توسعه و پیشرفت فناوری‌های موسوم به «هوش مصنوعی» در سطح فوق پیشرفته که یک نمونه آن طی چند روز گذشته وارد عرصه عمومی شده نیازمند مقررات و معیارهای ضمانتی است.

اخیرا یک آزمایشگاه تحقیقاتی در آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه هوش مصنوعی موجود را رونمایی کرد.

شرکت اوپن ای‌آی (OpenAI) که پروژه «چت بی‌پی‌تی» را در دست اجرا دارد، دو هفته پیش از یک فناروی فوق هوشمند تحت عنوان جی‌پی‌تی -۴ رونمایی کرد که ناظران این عرصه را با توانایی خود درپاسخ دادن به سوالاتی از مشخصات و اشیاء داخل تصاویر، حیرت‌زده کرده است.

این نامه که موسسه آینده زندگی (Future of Life Institute) آن را تهیه و به امضای بسیاری از جمله چهرهای شناخته شده دنیای فناوری رسانده، واکنشی به پروژه‌های جی پی تی – ۴ و فراتر از آن است و در آن نسبت به «ریسک» پیامدهای ورود چنین فناوری‌هایی برای زندگی بشر هشدار داده شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن