بازار ۵ میلیارد یورویی همکاری نفتی ایران و ونزوئلا

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، یک بازار پنج میلیارد دلاری برای همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا وجود دارد که ۶۰ الی ۷۰ درصد آن می‌تواند به تامین تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های نفتی ونزوئلا اختصاص یابد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، احسان ثقفی دیروز در نشستی خبری با اشاره به توافقات صورت گرفته با دیگر کشورها در حوزه نفت و نیاز این توافقات برای تامین تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور گفت: در مذاکرات صورت گرفته با ونزوئلا تفاهمات و توافقاتی صورت گرفت و حتی کارهایی انجام شد اما حجم کارهای اجرا شده زیاد نبود با این حال تعاملات اخیر یک رویکرد مثبت برای رسیدن به بازارهای جدید و رونق تولید داخلی است.

مذاکرات با ۶ کشور برای صادرات تجهیزات نفتی

وی با تاکید بر این‌که هنوز اتفاق موثری در بازار کار سازندگان تجهیزات صنعت نفت رخ نداده است، اظهار کرد: علاوه بر ونزوئلا مذاکراتی در خصوص صادرات تجهیزات صنعت نفت با بلاروس، روسیه، قزاقستان، ازبکستان و اندونزی صورت گرفته که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با توجه به تحریم‌هایی که ونزوئلا با آن مواجه است بحث تولید در این کشور کند شده از طرفی موضوع احداث پالایشگاه‌های بزرگ و متوسط در این کشور مطرح است که سازندگان تجهیزات داخلی می‌توانند ۵۰ الی ۶۰ درصد در این موضوع سهیم باشند.

ثقفی با بیان این‌که یک پالایشگاه کوچک حدود ۳۰ میلیون یورو سرمایه‌ گذاری برای احداث لازم دارد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تجهیزات آن نیز می‌تواند ساخت داخل باشد گفت: اگر هدف گذاری احداث یک پالایشگاه بزرگ باشد این میزان سرمایه تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که به طور میانگین ۸۰ درصد تجهیزاتی که در صنعت نفت در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد ساخت داخل است، گفت: ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز در کشور فعال هستند، که تا کنون ۲۱۴ شرکت عضو انجمن استصنا شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین حجم کاری در سنوات گذشته مربوط به صنعت پتروشیمی بوده است، گفت: اعضای انجمن نزدیک دو میلیارد یورو قرارداد جاری در داخل کشور دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن