بانک‌های پرمصرف برق پایتخت شناسایی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر الزام ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به مدیریت مصرف انرژی، 50 گروه اجرایی با حضور در شعب بانک‌های شهر تهران، نسبت به شناسایی و فهرست‌برداری بانک‌های پر مصرف اقدام کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان با بیان اینکه از 15 خردادماه با پرمصرف‌ها برخورد خواهد شد، اظهار داشت: مطابق با رویه ابلاغی سال گذشته و بر اساس مصوبه هیات دولت، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با هدف اطمینان از تامین برق مورد نیاز شهروندان و حفظ پایداری شبکه توزیع برق کلان‌شهر تهران با تدوین بیش از 142 برنامه عملیاتی و کارشناسی، مدیریت بار و افزایش تاب‌آوری شبکه برق را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بیان کرد: در نخستین گام اجرایی عمومی در حوزه مشترکان اداری، طی مانوری یک روزه با حضور 50 گروه ارزیاب، وضعیت مصرف برق هزار و 900 شعبه بانک پایتخت به صورت میدانی و حضوری رصد و فهرست این شعب با شرح تجهیزات برقی و وضعیت انشعاب و میزان مصرف برق صورت‌برداری شد.

وی ادامه داد: طی این مانور علاوه بر ثبت اطلاعات مشترکان، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ضرورت و راهکارهای مدیریت مصرف برق به مدیران و نمایندگان شعب بانک‌های شهر تهران انجام شده و تمامی این شعب، موظف هستند از نیمه خردادماه سال‌جاری به صورت کامل و دقیق اقدام به اجرای طرح‌های مدیریت بار مطابق با مصوبه ابلاغی هیات دولت کنند.

ناظریان تصریح کرد: تنظیم سامانه‌های سرمایشی در دمای 24 درجه سانتی‌گراد و خاموشی کامل این سامانه‌ها از ساعت 12 ظهر از جمله الزامات اجرای طرح‌های مدیریت بار در بخش اداری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن