با آتش‌سوزی در یک سکوی نفتی، پمکس ۷۰۰ هزار بشکه در تولید نفت ضرر کرد

شرکت نفتی دولتی مکزیک (پمکس) برآورد کرد آتش سوزی مرگبار در یک سکوی نفتی فراساحلی در بخش جنوبی خلیج مکزیکو، باعث از دست رفتن ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت شده است.

به گزارش رویترز، آتش سوزی اوایل روز جمعه در سکوی نو اوچ ای میدان نفتی کانتارل شرکت پمکس آغاز شد و سپس به مجتمع فشرده سازی گسترش یافت و باعث مرگ دو تن شد. آتش سوزی از آن زمان کنترل شده اما به گفته اوکتاویو رومرو، مدیرعامل پمکس، یک نفر همچنان مفقود است.

رومرو از طریق حساب توییتری پمکس اعلام کرد: امروز ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت از دست رفت زیرا ما عملا همه چاه‌های این منطقه را بستیم. این مدیر افزود: تا بعدازظهر شنبه، ۶۰۰ هزار بشکه از تولید، ازسرگرفته شد.

پمکس اعلام کرد جستجوگران همچنان به دنبال فردی هستند که پس از آتش سوزی در کانتارل، مفقود شده است. این میدان روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و یکی از پربازده‌ترین میادین جهان است.

پمکس در سال‌های اخیر با چند حادثه صنعتی در بزرگترین منطقه تولیدی خود روبرو شده است. عمده تولید نفت مکزیک که حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز است، از آب‌های عمیق خلیج مکزیکو استخراج می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن