برانامه‌ریزی برای تأمین آب 8000نفر در جنوب شرق کشور تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از تأمین آب پایدار 8000 نفر از ساکنان شهرستان دشتیاری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر بیان کرد: آبرسانی به مجموعه 6 روستایی نوار ساحلی دشتیاری و شهر بریس از نیمه  دوم سال 1399 با هدف تأمین آب از آب‌شیرین‌کن پسابندر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 120 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب و خطوط انتقال اجرا شده است، افزود: تاکنون شبکه توزیع بریس، خطوط انتقال و روستاهای شم، پسابندر و پُشَت تکمیل و هم‌اکنون شبکه توزیع پسابندر آبدار شده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال آب از پسابندر به بریس، بیان کرد: طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه این کار به عهده نیروی دریایی محول شد که متاسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار اجرا نشد.

قاسمی ادامه داد: این مهم در سال مالی ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان محول شد که متعاقب آن اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای خط انتقال به طول 24 کیلومتر تهیه و فراخوان از طریق برگزاری مناقصه عمومی انجام شده است، که در مرحله اول استقبال مناسبی از سوی پیمانکاران برای اجرای کار صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر مجدد فراخوان انتخاب پیمانکار تجدید و در سامانه مناقصات بارگذاری شده است؛ بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته بازگشایی پاکت انجام خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: بر اساس برآورد انجام شده و نوع زمین منطقه به دلیل دشواری حفر کانال، پیش‌بینی شده است که طی 8 ماه پس از تحویل زمین عملیات اجرایی تکمیل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن