برای دهه‌ها راز کثیف غول‌های نفت و گاز چه بوده است؟

زمانی برای جبران

گروه هایی از وکلای محیط زیست غول های نفتی را متهم کرده اند که با دروغ و پنهان کردن حقیقت بحران های محیط زیستی را بیشتر کرده اند و با تقلب توانسته اند هشدارهای دانشمندان اقلیمی درباره اثرات فعالیت های آنها را بر اقلیم از بین ببرند. آنها این اقدامات شرکت های فسیلی را «مهمترین پنهان‌کاری تاریخ ایالات متحده» نام‌گذاری کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» هفته نامه «نیشن» می نویسد: غول های نفت و گاز آمریکایی برای دهه ها رازهای کثیفی را پنهان کرده بودند. حالا با موجی از تلاش‌های قانون‌گذاران، این شرکت ها دیگر نمی توانند از زیر بار مسئولیت فجایعی که به دلیل استخراج  به وجود آورده اند شانه خالی کنند.

این نشریه معتقد است شرکت های نفت و گاز دهه ها بر مسند قدرت بودند و اقتصاد را کنترل می کردند، اما حالا باید به خاطر تهدیداتی که برای زندگی بشر به وجود آورده اند پاسخگو باشند.

این روزها فشارهای بسیاری از سوی شهرها و ایالات های ایالات متحده بر این شرکت ها وارد می شود و از آنها می خواهند مسائل مربوط به محیط زیست را در صنایع نفت و گاز مد نظر قرار دهند.

شهرهای ساحلی به شدت در معرض تهدید بالا آمدن آب دریاها هستند و اجتماعاتی که زندگی آن وابسته به ماهیگیری است در حال از دست دادن منابع درآمدی خود هستند، و از این رو این شهرها از شرکت های نفتی می خواهند تا هزینه هایی را که این شهرها باید برپدازند را تقبل کنند، چون معتقدند این هزینه ها دقیقا به دلیل فعالیت های شرکت ها و غول های انرژی های فسیلی بر این شهرها تحمیل شده است.

NEWBURY, MA – MARCH 9: Waves pound against Plum Island, a narrow strip of land, eroding the shoreline. The two homes that fell off their foundations after being damaged in yesterday’s winter storm can be seen in this aerial view. (Photo by David L. Ryan/The Boston Globe via Getty Images)

گروه هایی از وکلای محیط زیست غول های نفتی را متهم کرده اند که با دروغ و پنهان کردن حقیقت بحران های محیط زیستی را بیشتر کرده اند و با تقلب توانسته اند هشدارهای دانشمندان اقلیمی درباره اثرات فعالیت های آنها را بر اقلیم از بین ببرند. آنها این اقدامات شرکت های فسیلی را «مهمترین پنهان‌کاری تاریخ ایالات متحده» نام‌گذاری کرده اند.

حالا فعالین محیط زیست به دنبال این هستند که همان کاری را انجام دهند که سال ها پیش باعث شد شرکت بزرگ تولید سیگار Big Tobacco سقوط کند چون مضررات واقعی سیگار کشیدن را پنهان کرده بود.

آنها می گویند دهه هاست که شرکت های نفت و گاز از بلایی که تجارت آنها بر سر اقلیم می آورد خبر داشتند و می دانستند دانشمندان به درستی مضررات اقدامات آنها را بیان می کنند. به طوری که حتی در سال 1979 یک مطالعه در غول نفت و گاز اکسون موبیل نشان داد که استخراج و مصرف سوخت های فسیلی در آینده نزدیک نتایج فاجعه باری به همراه خواهد داشت. در این گزارش آمده بود که مشکل به‌القوه‌ای که این سوخت ها به وجود می آورند بینهایت بزرگ و بینهایت فوری است.

اما این شرکت به جای توجه به نتایج این مطالعه با دیگر همتایان خود هم صدا شدند و پیمان بستند تا این نتایج را پنهان کنند و حکایتی وارونه از این یافته ها ارائه دهند.

استفاده از سوخت های فسیلی بحران های محیط زیستی را تشدید می کند

نیشن می نویسد: پیشنویس سندی که هفته گذشته در سازمان ملل تصویب شد هشدار می دهد که اگر استفاده از سوخت های فسیلی و انتشارات حاصل از آن متوقف نشود عواقب بحران های اقلیمی به طور قابل ملاحظه ای شدید خواهند بود، این بحران ها شامل بالا آمدن سطح آب دریاها، تشدید امواج گرما و از بین رفتن اکوسیستم‌ها هستند که در نهایت به شکل دهی متفاوت حیات در کره زمین در دهه های بعد منجر خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن