تولید برند چوار ۶۵ برای اولین بار در پتروشیمی ایلام

پتروشیمی ایلام محصول دی متیل دی سولفید را با برند DMDS CHAVAR65  با خلوص 99.5درصد تولید کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، در کمیته تخصصی DMDS و R&D این محصول ارزشمند برای اولین بار در ایران، در مجموعه پتروشیمی ایلام تولید شد و بزودی فارغ از قطع نیاز کشور به واردات، زمینه صادرات آن نیز فراهم خواهد شد.

دی متیل دی سولفید DMDS CHAVAR65 تولیدی این شرکت با خلوص عالی 99.5% و کیفیت کم نظیرش، با بهترین برندهای جهانی قابل رقابت است.

کاربرد ماده شیمیایی دی متیل دی سولفاید (Dimethyl disulfide) در صنعت پتروشیمی به عنوان متوقف کننده تشکیل کک در کوره های اولفین،  در صنعت پالایشگاهی به عنوان سولفوریزاسیون کاتالیستها و در صنعت کشاورزی است.

لازم به ذکر است که با تصمیم مدیرعامل پتروشیمی ایلام این محصول با برند «چوار ۶۵» به بازار عرضه می‌شود.

حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام که سال گذشته وعده داده بود یکی از محصولات این شرکت با برند چوار ۶۵ تولید خواهد شد، به وعده خود جامه عمل پوشاند.

دلیل این نامگذاری این است که در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند که به شهادت ۹ بازیکن، یک داور و ۵ تماشاگر و زخمی شدن بسیاری از تماشاگران منجر شد.

اینک پتروشیمی ایلام، یک کار بزرگ و ماندگار فرهنگی اجتماعی را انجام داده و با تولید یکی از محصولات مهم خود با برند چوار ۶۵، یاد و خاطره شهدای این حمله را گرامی داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن