بررسی تقاضا و عرضه نفت در نخستین روز نشست کمیسیون اقتصادی اوپک

نمایندگان ملی کشورهای عضو اوپک در یکصدوسی وهشتمین نشست کمیسیون اقتصادی (ECB) این سازمان وضع اقتصاد جهانی، تقاضا و عرضه نفت را بررسی کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، در نخستین روز نشست کمیسیون اقتصادی اوپک که سه‌شنبه (هشتم آذرماه) در دبیرخانه اوپک در وین برگزار شد وضع اقتصاد جهانی و بازار نفت بررسی شد.

در این نشست اعلام شد بازار نفت در سال ۲۰۲۳ دچار نااطمینانی زیادی است و تنش‌های ژئوپلیتیک، سیاست‌های انقباضی پولی به‌ویژه از سوی فدرال رزو آمریکا، شیوع دوباره کرونا و  افزایش قیمت انرژی این بازار را زیر فشار می‌گذارد.

در یکصدوسی‌وهشتمین نشست کمیسیون اقتصادی اوپک همچنین بیان شد رشد اقتصاد جهانی از ۲.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۳ و رشد تقاضای نفت خام نیز از ۲.۵ میلیون بشکه (۹۹.۵۷ میلیون بشکه در روز) به ۲.۲ میلیون بشکه در روز ( ۱۰۱.۸ میلیون بشکه در روز) کاهش می‌یابد.

مذاکرات نمایندگان ملی عضو کشورهای صادرکننده نفت امروز (چهارشنبه، نهم آذرماه) ادامه می‌یابد.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در این نشست حضور نداشت و ریاست این نشست به‌عهده افشین جوان، نماینده ملی ایران به‌عنوان جانشین رئیس بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن