برگزاری اولین نمایشگاه فناوری ساخت کاتالیست‌‌های شیمیایی

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای فناورانه و تخصصی در حوزه بومی سازی و انتقال دانش فنی احیا و ساخت کاتالیست‌های شیمیایی ارائه می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی توسعه دانش فنی و انتقال فناوری ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در محل سالن 37A نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است تا تازه‌ترین دستاوردهای فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشورمان در این حوزه را به نمایش بگذارد.

این رویداد فناورانه، در هدف محوری خود توسعه  دانش فنی بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی را دنبال می‌کند و از دیگر اهداف آن می‌توان به برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه کاتالیست های شیمیایی، برگزاری پویش استارتاپی جهت جذب هسته های فناور به منظور توسعه فناوری های نوین حوزه کاتالیست های شیمیایی، احصاء نیازهای مربوط به بومی سازی کاتالیست‌های شیمیایی در واحدهای صنعتی، تهیه و به روزرسانی پایگاه داده‌های مربوط به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع کاتالیست‌های شیمیایی اشاره کرد.

اهداف رویداد

همچنین با هدف ارائه نیازها به حوزه فناوری و رسیدن ایده‌های نوآورانه به بازار، برگزاری جلسات pitch and reverse pitch  بین توسعه دهندگان دانش فنی، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان کاتالیست های شیمیایی در دستور کار این رویداد قرار دارد.

همچنین برگزاری جلسات کسب‌وکارها فی مابین شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌ها و ارگان های کارفرما و واحدهای صنعتی، شبکه سازی و ایجاد ارتباط و به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقاتی حاصل از این همایش بین شرکتهای دانش بنیان و نوپا با صنایع و مجموعه های ذیربط در کشور از دیگر برنامه‌ها و اهداف نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی توسعه دانش فنی و انتقال فناوری ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی به شمار می‌رود.

حضور فعالان زنجیره ارزش کاتالیست‌

در این نمایشگاه و همایش، بخش‌های مختلف ایده تا بازار صنعت کاتالیست از جمله استادان دانشگاه‌ها، محققین مراکز پژوهشی و واحدهای صنعتی، شرکت‌ها و واحدهای ساخت و احیای کاتالیست، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا در حوزه کاتالیست، مدیران و کارشناسان صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور و واحدهای مصرف کننده کاتالیست‌های شیمیایی در کشور، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان و حامیان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حضور دارند.

گفتنی است نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی توسعه دانش فنی و انتقال فناوری ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی با حمایت ستاد توسعه فناوری آب و انرژی، از روز سه شنبه 24 آبان‌ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان امروز در سالن 37A نمایشگاه بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن