برگزاری نخستین نشست مشترک اخذ مجوز عرضه انرژی تجدیدپذیر در بورس

نخستین نشست مشترک اخذ مجوز برای عرضه برق در تابلوی سبز با هدف ایجاد عرضه و تقاضای مستقیم و فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر، در ساتبا برگزار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نخستین نشست مشترک ساتبا، وزارت نیرو، شرکت مدیریت شبکه ایران و شرکت بورس انرژی ایران در خصوص آغاز فرایند اخذ مجوز به منظور عرضه برق نیروگاه­‌های تجدیدپذیر در تابلو برق سبز با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سازمان ساتبا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاونت سرمایه­‌گذاری و تنظیم مقررات ساتبا و مدیریت دفتر بودجه، تسهیل سرمایه­‌گذاری و تجهیز منابع مالی برگزار شد، فرایند اجرایی و آخرین دستورالعمل­‌های مبادلات برق در بورس انرژی و ضوابط و مراحل اجرایی عرضه برق در تابلو برق سبز به اطلاع سرمایه­‌گذاران رسید.

شایان ذکر است، هدف از ورود انرژی‌های تجدیدپذیر به بورس، مردمی سازی اقتصاد تجدیدپذیر، ایجاد بازار عرضه و تقاضای مستقیم و فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر است که این امر موجب توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سرمایه گذاری در این بخش می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن