بهره‌برداری از سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات گازی مرند

پروژه سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات تقویت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان پس از دو سال تلاش مستمر و فشرده نیروهای متخصص منطقه 8 عملیات انتقال گاز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی، مدیرعامل شركت انتقال گاز ایران در حاشیه افتتاح از سیستم حفاظت در برابر صاعقه تاسیسات تقویت فشار گاز مرند، با اعلام این خبر گفت: اجرای این پروژه كه شامل نصب دكل‌های مرتفع صاعقه‌گیر و كانال كشی برق است، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تاسیسات منطقه 8 عملیات در برابر صاعقه، می تواند از تجهیزات و ادوات نصب شده در تاسیسات محافظت و از بروز آتش‌سوزی و انفجار ناشی از صاعقه جلوگیری کند.

وی، هزینه ریالی این پروژه را قریب به 64 میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: تمامی تجهیزات جانبی استفاده شده در این پروژه، ساخت داخل بوده و این پروژه در تاسیسات تقویت فشار گاز مرند، مرگنلر و بازرگان اجرا، نصب و راه اندازی شده است.

مدیرعامل شركت انتقال گاز ایران اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژی و اقلیمی منطقه 8 عملیات انتقال گاز و قرار گرفتن تاسیسات موصوف در منطقه برف و باران، ضرورت داشت قبل از شروع فصل سرد سال بسترهای مناسب برای نصب و اجرایی شدن این پروژه فراهم شود.

حسینی در پایان، تاكید كرد: امروز صنعت گاز به عنوان یک صنعت راهبردی و تأثیرگذار در امنیت و اقتصاد کشور محسوب می‌شود و یقیناً حفاظت از تاسیسات و مراكز بهره برداری خطوط لوله در جهت پایداری انتقال گاز، هوشیاری و دقت نظر نیروهای عملیاتی را می‌طلبد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن