به دلایل اقلیمی اروپا باز هم محموله‌ های ال ان جی آمریکا را قبول نکرد

اروپا می گوید به دلیل نگرانی از انتشار گازهای گلخانه ای در طی فرایند تولید ال ان جی در ایالات متحده، از پذیرش این محموله ها معذور است.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، توسعه دهندگان پروژه های ال ان جی ایالات متحده با موانع و مشکلات بیشماری در برنامه های خود برای صادرات ال ان جی به اروپا رو به رو شده اند.

آخرین مورد از این مشکلات مربوط می شود به اتمام قرارداد سال 2017 بین توسعه دهند ال ان جی ایالات متحده، گروه نکس دیکیت (NextDecade) و شرکت ایرلندی‌ که برنامه ساخت یک ترمینال مهم ال ان جی در بندر کورک ایرلند را بر عهده داشت.

زمان یادداشت تفاهم امضا شده برای ساخت واحد ذخیره سازی و گازی سازی مجدد شناور در این بندر در 31 دسامبر به پایان رسیده است و ایمون ریان، وزیر اقلیم ایرلند در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان می‌گوید برنامه ای برای تجدید این قرارداد ندارد.

نکس دیکیت در بیانیه ای گفته است: از آنجایی که اطمینانی به سیاست های ایرلند برای اهمیت دادن به ال ان جی وجود ندارد، نکس دیکیت به این نتیجه رسیده است که فعالیت های توسعه پروژه اینسفری FSRU را در بندر کورک متوقف کند.

هرچند گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک تر در میان سوخت های فسیلی مطرح است اما هنوز هم به عنوان منبع انتشار گازهای گلخانه ای شناخته می شود و باور بر این است که مراحل تولید این سوخت یکی از منابع اصلی انتشار متان در جو است.

این دومین بار است که پروژه های نکس دیکیت در اروپا به حالت تعلیق درمی آید. پیش از این شرکت فرانسوی انجی در ماه نوامبر برنامه خرید محموله های ال ان جی را از این توسعه دهنده متوقف کرد. گروه های محیط زیستی این توقف خرید ال ان جی از نکس دیکیت را به عنوان یک پیروزی زیست محیطی تلقی می کنند.

ترمینال بندر کورک دومین پروژه واردات ال ان جی ایرلند است و در جهت سیاست های این کشور برای توسعه انرژی های پاک ساخته می شود.

دوازده عضو از دولت ائتلافی ایرلند هم اکنون از اعضای حزب سبز هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن