بومی سازی ۸۰ درصدی کالاهای مصرفی پالایشگاه دوم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد از کالاهای این مجموعه ساخت داخل است.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان در این باره گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز و محصولات جانبی در کشور اکنون به بزرگترین حمایت‌کننده‌ شرکت‌های ساخت قطعات و تجهیزات و کالاهای ساخت داخل تبدیل شده است.

وی با اشاره به توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ ساخت قطعات و تجهیزات پالایشگاهی بیان کرد: تاکنون پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی توانسته بیش از ۸۰ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از سازندگان داخلی خریداری کند.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: کالاهای ساخت داخل که در این پالایشگاه مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته‌ بیشترین استفاده را در حوزه‌های مکانیک، برق، ابزار دقیق و مواد شیمیایی ثبت کرده است.

باغبان به مهمترین اقلام و تجهیزات داخلی مورد استفاده در این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: اقلامی مانند الکتروموتورها، گسکت، فلنچ، کارت‌های شبکه، کلیدهای ولتاژ بالا، قطعات و کارت‌های الکترونیکی ابزار دقیقی شامل سنسورهای پایش وضعیت و مواد شیمیایی کاربردی در بویلرها و ضدخودگی ساخت سازندگان داخلی بوده که در این پالایشگاه در بازه زمانی یاد شده مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن