بیش از 1300 کارگر میادین نفتی دریای شمال اعتصاب خواهند کرد

کارگران سکوهای نفتی دریای شمال اعتصاب خواهند کرد و این اعتصاب در زمانی که اتحادیه اروپا قصد دارد خود ار از وابستگی به گاز روسیه رها کند، برای کشورهای اروپایی ضربه سختی خواهد بود.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، اتحادیه یونایت روز جمعه اعلام کرد که حدود 1350 کارگری که در سکوهای نفتی دریای شمال برای شرکت‌های بزرگ انرژی مانند بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل، و توتال انرژیز کار می‌کنند، پس از ناکامی در حل و فصل اختلافات قراردادی، در 24 آوریل اعتصاب خواهند کرد.

این اعتصاب تا 26 آوریل ادامه خواهد داشت و کارگران برون مرزی از پنج شرکت در آن شرکت خواهند داشت. این اتحادیه گفت که اعتصاب بر سر مشاغل، دستمزد و شرایط کاری، تولید تأسیسات نفت را متوقف خواهد کرد.

اتحادیه  یونایت می‌گوید که این «سونامی اقدام صنعتی» همچنین بر شرکت‌های هاربور انرژی (Harbour Energy )، سی‌ان‌آر اینترنشنال (CNR International Ltd)، اینکوئست (Enquest Plc )، و ایتاکا انرژی (Ithaca Energy Plc) تأثیر خواهد گذاشت. تکنسین‌های برق، تولید و مکانیک، خدمه عرشه، اپراتور جرثقیل، لوله کش، پلاتر و دیگر کارگران در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

پیش از این در 5 آوریل 150 کارگر به مدت 48 ساعت اعتصاب کرده بودند. قرار است کارگران 9 بار تا 9 ژوئن اعتصاب کنند و سه اعتصاب 48 ساعته در ماه جاری اتفاق خواهد افتاد.

این اعتصابات، تولید نفت و گاز طبیعی بریتانیا را درست زمانی به خطر خواهد انداخت که اروپا تلاش می‌کند تا از وابستگی به منابع روسیه که در پی تهاجم به اوکراین تحریم شده، رها شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن