بی ام دبلیو با همکاری آمازون هاب داده راه اندازی می کند

بهره وری غول خودروسازی افزایش می یابد

بی ام دبلیو، BMW، با همکاری آمازون و با استفاده از محاسبات ابری این غول فن آوری، برای افزایش استفاده کامپیوترها از «ابرداده‌ها» برای بالابردن بهره‌وری، هاب داده ایجاد می کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کای دمترودور، معاون تحول داد ها در BMW می گوید: ما به دنبال این هستیم که از تصمیم گیری بر پایه تجربه و شهود (gut-driven decisions) به تصمیم گیری داده محور (data-driven decisions ) تغییر رویه دهیم. ما چند صد متخصص داده در بی ام دبلیو داریم اما در تلاشیم تا دسترسی به داده ها را برای همه میسر کنیم.

او ادامه داد که «هاب داده های ابری» زمانی ارزش خود را نشان داد که پاندمی کرونا شیوع پیدا کرد و بر تولید خودروسازها تاثیر گذاشت اما هاب داده های ابری خدمات وب آمازون Amazon Web Services (AWS) می تواند نشان دهد که در آلمان کدام یک از خودروسازهای آلمانی مشکل دارند.

دمترودور گفت که مشخص است وقتی تمامی داده ها را داریم می توانیم به سرعت از آنها استفاده کنیم تا در برابر بحران ها واکنش نشان دهیم.

BMW و AWS از سال 2015 باهم همکاری دارند و یک سال و نیم گذشته را صرف توسعه هاب داده مشترک خودروسازی کرده اند.

بیش از 5 هزار کارمند BMW نیز برای استفاده از تکنولوژی های AWS آموزش می بینند.

این هاب از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیش بینی تقاضای مصرف کنندها برای خودروهای BMW استفاده خواهد کرد و بنابراین خودروسازها می تواند برای عرضه کنندگان دقیق ترین میزان تقاضا را فراهم سازند.

بر اساس پیش بینی های MarketsandMarkets ، انتظار می رود بازار جهانی خدمات ذخیره ابری تا سال 2025 از میزان 50.1 میلیارد دلار فعلی به 137.3 میلیارد دلار برسد.

هفته گذشته بلک‌بری کانادا و AWS برای توسعه پلتفرم برنامه بر پایه ابری برای کمک به استاندارد سازی داده های خودروهای سازندگان و عرضه کنندگان به توافق رسیدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن