تامین نیاز پتروشیمی‌ها به فرآورده‌های پلیمری

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید 15 قلم از فرآورده‌های پلیمری توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را به این فرآورده‌ها تامین کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علی احمدی مدیرعامل شرکت تحقیقاتی تولیدی و صنعتی کرانگین با اشاره به رویکرد تامین قطعات و مواد پلیمری عنوان کرد: این شرکت با جمعی از متخصصان فرآیند تحقیق و توسعه را آغاز و مبنای کاربرد و اصل مواد و قطعات وارداتی پلیمری و توسعه دانش فنی برای کاربردی کردن مواد تولیدی داخلی قرار داده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید 15 محصول دانش بنیان و توانمندی تولید محصولات جدید، عنوان کرد: یکی از محصولات تولیدی ما PE-RT می باشد. این محصول در 5 شرکت در دنیا تولید می شود و کاربرد آن در تولید لوله هایی است که برای انتقال آب گرم مصرف می شود.

وی با اشاره به این که محصول یادشده، مشابه داخلی ندارد و در شرکت‌های خارجی برای مجتمع های پتروشیمی با ظرفیت‌های بالا تولید می شود، ادامه داد: شرکتهای تولید لوله به طور میانگین سالیانه حدود بیست هزار تن از این محصول را مصرف می کنند و قیمت آن برای هر تن حدود 1300 دلار است. این محصول دانش‌بنیان که تاییدیه‌ها و استانداردهای داخلی و بین المللی را دریافت کرده است، با قیمتی به مراتب کم‌تر از نمونه‌های وارداتی به بازار عرضه می‌شود.

احمدی با اشاره به ایجاد اشتغال برای حدود 60 نفر از متخصصان و فناوران حوزه پلیمر، عنوان کرد: یکی دیگر از محصولات دانش بنیان این شرکت، مواد فایراستاپ است که در واحدهای صنعتی و برج‌های بلند مرتبه مورد استفاده قرار می گیرد. اخذ حمایت‌ها از جمله ضمانتنامه‌ها می‌تواند به تولید انبوه این محصول و رفع نیاز وارداتی کمک شایانی داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن